Servicerådgivare sökes till Mobility Motors - Sätra

Fordonsakademin Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2024-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Servicerådgivare sökes till Mobility Motors - Sätra" (sökbar t.o.m. 2025-01-30) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fordonsakademin Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu efter en erfarenServicerådgivare som kommer att vara företagets ansikte utåt mot våra verkstadskunder. Är det du - tveka inte att söka!Om företagetMed en vision om att förmedla ett problemfritt bilägande grundades Mobility Motors Group av familjen Roelofssen i Malmö 2005. Med åren har vi expanderat och idag finns vi på tio anläggningar runt om i landet och representerar bilmärkena Nissan, Mercedes, Hyundai, Peugeot, Citroën, Opel, Mazda, Isuzu, Maxus och Aiways. Utöver våra nybilsmärken erbjuder vi ett av Sveriges största sortiment av begagnade bilar. Mobility Motors Group har idag ca 200 medarbetare. Främst består de anställda av säljare, mekaniker och tekniker, men vi har även ekonomer, inköpare och administratörer i Mobility-familjen.Mobility Motors är ett klimatneutralt företag sedan 2012 och som är anslutet till MRF (Motorbranschens Riksförbund). Med många års branscherfarenhet och ett brinnande bilintresse håller vi oss uppdaterade för att ge den bästa servicen.ArbetsuppgifterSom Servicerådgivare är du den personen på företaget som ansvarar för kontakten med verkstadens kunder genom hela processen. Så om du trivs med att träffa kunder och ge service i världsklass är detta ett jobb för dig. Du bidrar med service, stöd och vägledning som får kunden att känna sig säker och professionellt bemött genom hela kontakten med oss som verkstad. Du bokar och planerar jobb till mekanikerna, tar emot- och lämnar ut bilar, upprättar kostnadskalkyler och vägleder kunder i tekniska frågor. Du hanterar även telefon, garantifrågor samt fakturering. Med dator som ditt främsta arbetsverktyg och din sociala förmåga, ser du till att kunden får ett proffsigt bemötande och en trygg överlämning av sitt fordon.Din profilFör att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Viktigt för rollen är att du är service- och kvalitetsmedveten samt en positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, när det är mycket att göra och har lätt att hantera olika typer av kunder. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa en relation med kunden och hantera olika typer av situationer. En särskild merit är om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet KOBRA. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet. Positivt är så klart om du har stort bil- och teknikintresse. Än mer så om du har en fordonsteknisk utbildning som bas. B-körkort är ett krav. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag som ständigt strävar efter kvalité och gemenskap. Du kommer att arbeta på vår huvudanläggning, tillika den som huserar vårt huvudkontor, i Sätra - en av Stockholms allra största Nissan-anläggningar. Givetvis också med trevliga kollegor och fantastiska produkter.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fordonsakademin Sverige AB (org.nr 556977-9837), https://fordonsakademin.se/

Arbetsplats
Fordonsakademin

Kontakt
Johanna Aslan
johanna.aslan@fordonsakademin.se
0738558647

Jobbnummer
8664595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fordonsakademin Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fordonsakademin Sverige AB: