Servicerådgivare Skellefteå
Bavaria Sverige Bil AB / Maskinreparatörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bavaria Sverige Bil AB i Skellefteå,
Örnsköldsvik,
Östersund,
Gävle,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi söker fler medarbetare till vår nybyggda anläggning som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Här kommer du ingå i ett team bestående av tre Servicerådgivare som rapporterar till Servicechef - ett mindre team då vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work®
Rollen
Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:
• Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
• Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
• Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
• Försäljning av reservdelar och tillbehör över disk.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.
Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt - alltid. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.
Om du blir en av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder:
• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
• Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
• Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, förskottssemester, personalrabatter etc.
Publiceringsdatum2023-11-27Så ansöker duVi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 2023-01-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Mattias Olsson
mattias.olsson@bavariabil.se 0910-763313.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bavaria Sverige Bil AB (org.nr 556782-9287),
https://bavariabil.se/ Arbetsplats Bavaria
Kontakt Mattias Olsson
mattias.olsson@bavariabil.se Jobbnummer 8290073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.