Servicerådgivare/kundmottagare
Academic Resource AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Resource AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en ny medarbetare till avdelningen mekaniska verkstaden på vår anläggning i Östermalm. Teamet består av fyra servicerådgivare varav en försteman, tio mekaniker & en golvverkmästare.
Som servicerådgivare ska din fokus framförallt vara riktat mot våra kunder. Du ska se till att våra kunder blir nöjda med vårt sätt att lösa deras eventuella problem.
Du ska se till att du håller kontakten med kunden genom hela processen samt ge kundstöd och vägledning vid ev. tekniska frågor.
Tjänsten inbegriper också att du ansvarar för att hålla nere väntetider, upprättar jobbkalkyler, laddar verkstaden med jobb, svarar på prisförfrågningar och hanterar vissa försäkringsfrågor. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg.
Jobbet är fritt och innehåller mycket ansvar. Du ska se till att våra kunder blir nöjda med vårt sätt att lösa deras eventuella problem.
En förutsättning för tjänsten är att du har god förståelse för servicemarknad och dess processer. Vi ser gärna att du har några års dokumenterad erfarenhet av mekaniskt - och/eller servicerådgivare/kundmottagare arbete.
Ytterliggare krav för denna tjänst är att du har goda datakunskaper samt god kännedom om våra system Automaster, Elsa och Saga 2. Kunskaper i Cabas är meriterande. Körkort är ett krav.
Det är viktigt att du har ett bilintresse och en vilja att lära dig om bilreservdelar.
Eftersom du ska jobba som Servicerådgivare/kundmottagre och dels med försäljning är det en självklarhet att du är en god lyssnare, är mycket servicemedveten och gillar kundkontakter samt försäljning.
Då arbetet innebär många sociala kontakter, interna såväl som externa, måste du vara socialt utåtriktad samt ha känsla för att göra affärer. Du står med båda fötterna på jorden och har god samarbetsförmåga liksom förmåga att självständigt organisera det dagliga arbetet. Du trivs i en rörlig och stundtals stressfylld miljö samt gillar att ha många bollar i luften.
Viktigt för denna tjänst är att du är positiv, strukturerad, flexibel samt är en problemlösare.
Jobbet är ganska självständigt och bjuder på möjligheten att lära sig och utvecklas.
Vi satsar på vår personal och anser att rätt medarbetare är A & O i vår framtida utveckling, kontinuerlig utbildning samt en stöttande organisation.
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.
Vid frågor angående tjänsten kontakta Carin Helander, Konsultchef Administration, på 08 -545 539 90.
Publiceringsdatum2010-05-12KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSök genom att gå in på vår hemsida
www.academicresouce.se , klicka på sök jobb.
Ange följande referens när du ansöker: Service1005
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAcademic Resource AB
AdressAcademic Resource AB
Sysslomansgatan 13
11241 STOCKHOLM
KontorsadressSysslomansgatan 13
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 539 90
Jobbnummer 650950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.