Serviceplanerare / Servicekoordinator / Kundtjänst till Miele
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-09-29Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Miele.
Om företagetMiele, med huvudkontor i Tyskland, är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 19 500 anställda. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. "Immer Besser", fritt översatt "Alltid bättre", speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 115 medarbetare.
Dina arbetsuppgifterSom Serviceplanerare hos Miele har du en varierande roll med olika typer av arbetsuppgifter. Ditt huvudsakliga ansvarsområde ligger i att ta hand om och ansvara för prioriterings- och eskaleringsärenden från Mieles kundtjänst. Då du har en kommunikativ och koordinerade roll har du kontinuerlig kontakt med kundtjänst samt de externa kunderna för att sammanstråla ärendena med teknikerna ute på fältet. Ärendena du koordinerar behandlar privat- och företagskunder samt medicintekniska kunder. Då inkommande arbetsuppdrag varierar har du nära kontakt med tre teamleaders som ansvarar för majoriteten av kontakten med teknikerna. Dessa teamleaders ansvarar även för att stötta tekniker i deras planering utifrån de prioriterade kundorders som inkommit från dig. Slutligen ser du till att tillhandahålla all information till teamleaders gällande säkerhet och förväntningar för att ge teknikerna rätta förutsättningar kring det prioriterade uppdraget ute på fältet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av service och kundsupport
• Erfarenhet av koordinerade roller
• God datorvan, meriterande med erfarenhet inom SAP
• God förmåga att kommunicera, muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
Då Miele har en hög servicestandard med fokus på kvalité i varje kundmöte tror vi att du som söker rollen trivs i dialog med kund och motiveras av att leverera förstklassig service. Det visar du med din förmåga att arbeta rådgivande i kunddialogen och du ser alltid till att göra det lilla extra för kunden. Då du arbetar med komplexa prioriterings- och eskaleringsärenden motiveras du av att agera problemlösande där du har intresse samt förmåga att leverera effektiva lösningar. Du tar även stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker för att hålla tidsramar. Slutligen ser vi att du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar, detta då du är grundlig i ditt arbete.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Service, serviceplanerare, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, koordinator, kundtjänstkoordinator, planering, planerare, servicekoordinator, servicemedarbetare, kunder, Miele, vitvaror, tekniker, teamleader, Stockholm, heltid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5378556
Observera att sista ansökningsdag har passerat.