Serviceperson till kombinerad roll IT-tekniker/Helpdesk
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en IT-tekniker för ett konsultuppdrag hos vår kund. Kunden är en dynamisk myndighet med runt 115 anställda och verkar inom kriminalsfären. Kontoret är beläget i centrala Stockholm med stora fina lokaler.
I denna kombinerade roll som IT-tekniker/Helpdeskmedarbetare kommer du att arbeta brett med många olika arbetsuppgifter rörande verksamhetens stödfunktion. Du kommer bland annat att arbeta och svara för den dagliga driften, där du ger stöd och support till användare, arbetar med felsökning, installerar program och hårdvara i datorer och kringutrustning, ser till att IT-utrustningen fungerar, instruerar användare i hur de ska arbeta i olika program, administrerar IT-miljöer t.ex. användarkonton, behörigheter och skrivarköer. Helpdesken består till lika stor del i att hjälpa användare som kommer förbi fysiskt som över telefon, varför vi ser att du som söker gillar att arbeta hands-on och snabbt kan hjälpa personen med sitt ärende. IT-miljön som används är Windows 7 och mycket av avhjälpningen sker kring Microsoft Office varför vi ser att har god erfarenhet kring operativsystemet och programvaran.
Vi ser att du är en lösningsorienterad och strukturerad person som har förmågan att prioritera gällande arbete. Du trivs bra i en kombinerad roll där du tacklar inkommande ärenden hands-on och har god servicevana när det kommer till ärendehantering. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-10-31Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning inom IT
• Minst 1 års erfarenhet som IT-tekniker, Helpdeskmedarbetare eller liknande
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och kommunikation
• Goda kunskaper i Windows 7 och MS-Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Kunskaper i programmet Novell
• Tidigare erfarenhet av statlig myndighet
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag med start i november till 31 januari 2017. Med god chans till förlängning.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14443JS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14443JS
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSökord: on-site , IT-tekniker , helpdesk , ärendehantering , IT-support , helpdeskmedarbetare , support
Har du tidigare erfarenhet som IT-tekniker eller från arbete i en helpdesk och vill fortsätta inom IT-branschen? Skulle du trivas i en bred roll där du har många varierande arbetsuppgifter och löser ärenden både på distans och On-site? Då kanske du är rätt person för denna tjänst!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 14443JS
FöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3137728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.