Serviceorienterad Allokerare till internationellt företag

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Vi söker en driven Allokerare till ett intressant företag i Luleå!

Är du en erfaren Materialplanerare eller Kundtjänstmedarbetare som vill prova på att jobba som Allokerare? Tveka inte att söka till detta spännande uppdrag!

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som Allokerare har du ett tvärfunktionellt ansvar för att planera och prioritera kundorder för alla bolag i koncernen.

Du ingår i ett mindre team av allokerare som sinsemellan har fördelat huvudansvaret för arbetsuppgifterna, men som kan ersätta varandra vid behov.

Allokering sker till stor del i affärssystemet JDE där dina främsta arbetsuppgifter är att fastställa leveransdatum på kundorder och övervaka förändringar i produkttillgång i lager som kan innebära omprioriteringar av orders leveransdatum.

Arbetet innefattar samarbete lokalt med främst material/produktionsplanerare och leveranspersonal samt med leverantörer och våra interna kunder både på internationell och nationell nivå.

Du förväntas hantera frågor som berör order och leveranser på ett professionellt, effektivt och kundfokuserat sätt via mail och telefon.

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av liknande arbete samt som är ordningsam, flexibel, effektiv och som gillar ett högt tempo.

Du håller hög servicenivå och du har god- problemlösnings- och samarbetsförmåga.

Gymnasiekompetens och mycket god datorvana är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Du har stött på och/eller arbetat i olika affärssystem. Meriterande är erfarenhet av affärssystemet JDE.

Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult för Adecco med uppdrag hos vår kund. Uppdraget startar omgående.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Om du redan har en profil hos oss loggar du in nedan med mailadress och lösenord.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Konsultchef Sandra Averbäck Östling på sandra.averback.ostling@adecco.se

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 månader med möjlighet till förlängning. Halvtid (50%) första månaden. Heltid (100%) månad två och tre.

Publiceringsdatum
2016-05-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-13
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Averbäck Östling, Rekryteringskonsult/Konsultchef sandra.averback.ostling@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2823688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: