Serviceminded supporttekniker

Xpeedio Support Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceminded supporttekniker" (publicerad 2016-11-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xpeedio Support Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nacka eller i hela Sverige

Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Just service och kundfokus är något vi anser är eftersatt inom IT-området generellt och inom IT-support specifikt och därför ser vi ett stort värde i sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom området IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.
Xpeedio Support Solutions ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom och många fler.

Publiceringsdatum
2014-06-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker har du ansvaret för att snabbt och effektivt lösa våra kunders IT-problem via telefon, mail och med fjärr-verktyg. Ärendena rör allt från servicedesk frågor till mer komplicerade 2nd line ärenden. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att felsökning och problemlösning av mjukvara, men även arbete med installation, uppgradering och underhåll av datorer.

Kvalifikationer/Personlighet:
Vi söker dig med ett stort IT intresse och servicekänsla, som vill arbeta med IT support av olika applikationer, mjukvara och tjänster. Du har förmåga att snabbt lära dig nya miljöer, system och applikationer och kan hantera många saker på samma gång. Du tar initiativ, är ansvarstagande, noggrann och är alltid beredd att ge det lilla extra.

Utbildning/erfarenhet och språk
Du har avslutat någon teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå och har arbetat ett par år med teknisk support.
Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Tekniska kunskaper:
Windows XP/7
Microsoft Office
Active Directory
Gärna allmänna kunskaper om Exchange.
Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och övrig hårdvara

Har du kunskaper/erfarenhet inom Mac, Linux, övervakningssystem är detta meriterande.

Övrigt om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till ev uppsägningstid.
Arbetstid vardagar kl 08.00-17.00.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, övertidsersättning och generöst förmånspaket med bl a försäkring, tjänstepension, friskvårdsbidrag och rikskuponger.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@xpeedio.se

Företag
Xpeedio Support Solutions AB

Adress
Xpeedio Support Solutions AB
Lugnets Allé 1
12030 Stockholm

Kontorsadress
Lugnets Allé 1
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-5220 0300
Faxnummer: 08-293656
E-postadress: lotta@xpeedio.se

Jobbnummer
1926236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xpeedio Support Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xpeedio Support Solutions AB: