Serviceminded administrativ assistent sökes

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling. Adecco är auktoriserat.
Adecco Office & HR söker nu Administrativ assistent till vår uthyrningsverksamhet.
Du kommer att arbeta på ett av våra kundföretag, ett internationellt företag som ligger på Hisingen. Dina arbetsuppgifter kommer dels bestå av att tillsammans med en annan assistent hjälpa cirka 80 anställda och chefer med diverse administrativa uppgifter. Exempelvis kan du komma att arbeta med resor, inköp och beställningar, hantering av olika system, sammanställning av information och uppföljningar. Dels kommer dina arbetsuppgifter bestå av arbete med information och kommunikation. Uppgifter som kan ingå här är att arbeta med webtools, göra sammanställningar av newsletters och att skapa webbsidor samt utveckla communities. Uppdraget är på heltid med start under augusti månad, varaktighet minst sex månader.
Då företagets koncernspråk är engelska är ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt. Vidare ser vi att du som söker har ett intresse för information och kommunikation. Du är van att arbeta med Officepaketets samtliga delar och har erfarenhet av administrativt arbete, till exempel kan du ha arbetat som sekreterare på ett större företag. Har du arbetat med webbtools och SAP ses det som positivt, detta är dock ej ett krav.
Personliga egenskaper som värdesätts är flexibilitet och noggrannhet, vidare är det viktigt att du är serviceminded och kan arbeta självständigt. Samtidigt är du också en teamplayer som trivs med att arbeta i team med andra. Detta uppdrag passar dig som är positiv, lösningsorienterad och som inte är rädd för att ta för dig. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Adecco erbjuder dig intressanta uppdrag utifrån din kompetens och erfarenhet. Med varierande uppdrag får du en bred arbetslivserfarenhet, personlig utveckling och ett brett kontaktnät.
Intervjuer kommer att hållas löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Du söker tjänsten genom att först registrera ditt CV på www.adecco.se och därefter ansöka. Vid frågor kontakta gärna Helena Åhs, telefon 031- 725 45 64.
Du finner annonsen på: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/vacancy/vacancyvisualiz ationbycandidate.asp?lVacancyIden=583112

Publiceringsdatum
2008-08-07

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid/Visstid

Ersättning
Fast lön
Fast lön enligt överenskommelse

Kontakt
Helena Åhs, Rekryteringsansvarig

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Företagspresentation

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41110 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 31

Jobbnummer
281182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: