Serviceminded administrativ assistent sökes
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling. Adecco är auktoriserat.
Adecco Office & HR söker nu Administrativ assistent till vår uthyrningsverksamhet.
Du kommer att arbeta på ett av våra kundföretag, ett internationellt företag som ligger på Hisingen. Dina arbetsuppgifter kommer dels bestå av att tillsammans med en annan assistent hjälpa cirka 80 anställda och chefer med diverse administrativa uppgifter. Exempelvis kan du komma att arbeta med resor, inköp och beställningar, hantering av olika system, sammanställning av information och uppföljningar. Dels kommer dina arbetsuppgifter bestå av arbete med information och kommunikation. Uppgifter som kan ingå här är att arbeta med webtools, göra sammanställningar av newsletters och att skapa webbsidor samt utveckla communities. Uppdraget är på heltid med start under augusti månad, varaktighet minst sex månader.
Då företagets koncernspråk är engelska är ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt. Vidare ser vi att du som söker har ett intresse för information och kommunikation. Du är van att arbeta med Officepaketets samtliga delar och har erfarenhet av administrativt arbete, till exempel kan du ha arbetat som sekreterare på ett större företag. Har du arbetat med webbtools och SAP ses det som positivt, detta är dock ej ett krav.
Personliga egenskaper som värdesätts är flexibilitet och noggrannhet, vidare är det viktigt att du är serviceminded och kan arbeta självständigt. Samtidigt är du också en teamplayer som trivs med att arbeta i team med andra. Detta uppdrag passar dig som är positiv, lösningsorienterad och som inte är rädd för att ta för dig. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Adecco erbjuder dig intressanta uppdrag utifrån din kompetens och erfarenhet. Med varierande uppdrag får du en bred arbetslivserfarenhet, personlig utveckling och ett brett kontaktnät.
Intervjuer kommer att hållas löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Du söker tjänsten genom att först registrera ditt CV på
www.adecco.se och därefter ansöka. Vid frågor kontakta gärna Helena Åhs, telefon 031- 725 45 64.
Du finner annonsen på:
http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/vacancy/vacancyvisualiz ationbycandidate.asp?lVacancyIden=583112
Publiceringsdatum2008-08-07Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid/Visstid
ErsättningFast lön
Fast lön enligt överenskommelse
KontaktHelena Åhs, Rekryteringsansvarig
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Företagspresentation
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41110 Göteborg
KontorsadressÖstra Hamngatan 31
Jobbnummer 281182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.