Servicekordinator

Siemens / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens i Stockholm, Solna, Huddinge, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Siemens Healthineers är ett eget bolag inom Siemenskoncernen som stödjer vårdverksamheter runt om i världen med deras utmaningar inom hälso- och sjukvården. Siemens Healthineers är ledande inom medicinsk teknik och vi utvecklar ständigt vår innovativa produktportfölj inom bildgivande diagnostik, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och molekylärmedicin. Siemens Healthineers utvecklar också ständigt sitt tjänsteutbud bl. a. inom digitala tjänster. För att hjälpa kunderna att lyckas i dagens dynamiska vårdmiljö erbjuder Siemens Healthineers nya flexibla affärsmodeller. Vi ingår också gärna innovativa partnerskap med våra kunder.

Siemens Healthineers har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 170 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm. Globalt har Siemens Healthineers 46.000 anställda. År 2016 hade företaget en omsättning på 13,5 miljarder euro och en vinst på över 2,3 miljarder euro. Läs mer om Siemens Healthineers på www.healthcare.siemens.se

Till Siemens Healthineers söker vi nu en Servicekordinator till vårt Customer Care Center team med placering i Stockholm.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

• Ta emot kundsamtal och skicka samtal till service ingenjörer;
• Ta emot förfrågningar från tekniskt klarläggning och samordna tilldelade leveransförfrågningar.
• Övervakning av reservdels leverans till serviceingenjör för att säkerställa uppskattad ankomsttid är uppfylld, samt att bevaka returneringen av dessa.
• Planering av serviceingenjör för planerade servicehändelser som förebyggande underhåll, uppdateringar och installation enligt servicebehov.
• Stödja det tilldelade serviceingenjör teamet när det gäller resursplaneringsaktiviteter, registrera alla relevanta närvaro och frånvaro i planeringsverktyget, samordna reseplaneringsbokning för olika service aktiviteter.

Vad krävs av mej?

• Erfarenhet av en liknande roll inom den tekniska sektorn;
• Avancerad SAP färdigheter och kunskaper om MS Office;
• Kundfokus och affärsresultatorientering;
• Analytisk tänkande/ optimering färdigheter i förhållande till kostnader och resurser;
• En förmåga för självständig och kreativ problemlösning.
• Starka kommunikationsförmåga när det gäller att bygga relationer med kund- och fältpersonal;
• Villighet och förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö
• God skriftlig och muntlig kommunikation på svenska och på engelska.

På Siemens finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på problem.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare

Publiceringsdatum
2017-09-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Siemens

Adress
Siemens
Kronborgsgränd 7
16446 Kista

Kontorsadress
Kronborgsgränd 7, Kista

Jobbnummer
3702876

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens: