Servicekoordinator- Energy Management
Siemens AB / Elkraftsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elkraftsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Driva vår service- och eftermarknadsverksamhet från anbud till genomförande.
I rollen av second line support ta emot och återkoppla de förfrågningar som inkommer från våra kunder.
Vara spindeln i nätet och koordinera reservdelshantering, tekniska frågor mot våra interna resurser och tekniska kontor i
Europa och externa resurser och partners.
Hantera och planera serviceorder med avseende på resurser, material och verktyg.
Säkerställa att serviceprocessen fungerar samt att kundens förfrågningar hanteras på effektivt sätt.
Följa upp alla service och garantiärenden som inkommer och proaktivt arbeta med processförbättringar utifrån våra KPI-er.
I rollen ingår även att hantera och koordinera garantiärenden för de projekt som går under garanti. Detta innebär också många externa kontakter i ett flertal olika branscher.
Inom ramen av service och eftermarknad samt vid behov, finna lösningar och förslag som skapar mervärde för våra kunder och erbjuda detta.
Det dagliga arbetet innefattar även offertarbete och prissättning samt beställningar internt/externt och administration av detta enligt Siemens processer och verktyg.
Du har tidigare erfarenhet från en roll inom sälj, teknik eller projektledning inom elkraft.
Vi söker dig med teknisk bakgrund inom elkraft med förståelse för hur de ingående komponenterna i en komplex elkraftanläggning fungerar och påverkar varandra.
Praktisk erfarenhet av låg- och mellanspännings ställverk och dess ingående komponenter.
Förståelse för hur arbete med elkraftsanläggningar på ett säkert och fackmannamässigt sätt ska bedrivas och lägger stor vikt på säkerhet och kvalitet i ditt arbete.
Du är väl bevandrad på den svenska marknaden och känner till de vanligaste aktörerna.
Vi söker dig med stark organisatorisk förmåga som är trygg i att fatta egna beslut, duktig på att skapa goda relationer.
Som person är du självgående och gillar utmaningar där kreativitet och problemlösning är viktiga ingredienser.
Du är noggrann och värdesätter vikten av att dokumentera ditt arbete utifrån uppgiften och kundens krav.
Tjänsten kräver att du kan svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Tyska är meriterande.
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare. Är du vår nästa kollega?
V söker nu en servicekoordinator med fingerspetskänsla, med placering i Upplands Väsby. Hösten 2017 flyttar vi till nytt kontor i Arenstaden, Solna.
Divisionen Energy Management är en av världens ledande leverantörer av produkter, system, lösningar och tjänster för en prisvärd, pålitlig, och intelligent överföring och distribution av elkraft. Portföljen innefattar anläggningar och system för lågspänning och distributionskraftnät, smarta elnät samt system för överföring av högspänning.
Publiceringsdatum2016-10-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 244680
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSoja Olson
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
askhr.se@siemens.com19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsvägen 12-14
Jobbnummer 3138388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.