Servicekoordinator till världsledande företag
Ivy Talents / Butikssäljarjobb / Stockholm
2017-04-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator till världsledande företag" (publicerad 2017-05-30) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ivy Talents i Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje,
Nyköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Mettler-Toledo AB säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i 84 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, USA och Kina. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen 14 200 anställda och omsatte 2016 drygt 2.5 miljarder USD. I Norden är det ca 174 anställda, varav 110 i Sverige. Besök gärna företaget på
www.mt.com (
http://www.mt.com/). I den här rollen kommer du att ansvara för de service- och installationsärenden som inkommer från företagets kunder i Sverige. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem geografiskt med de ärenden som inkommer. Arbetet utförs från Mettler-Toledos AB:s nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av härliga kollegor tillhörande den nordiska helpdeskgruppen. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär, på det nordiska huvudkontoret arbetar du tillsammans med 65 kollegor. Din ersättning blir en marknadsmässig lön, friskvårdbidrag, rikskortet samt en trygg anställning i ett stabilt och världsledande bolag där många stannar länge.
Arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande felanmälningar samt svara på servicefrågor via telefon och mejl
- Informera, planera och dela ut service- och installationsuppdragen till de olika teknikerna
- Uppdatera serviceavtal i systemet
- Utbilda och ge teknikerna support i de system som används
- Svara på offertförfrågningar gällande servicejobb
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
Efterfrågade kvalifikationer
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- Flytande svenskkunskaper i tal och skrift
- Förståelse för och tal samt skrivkunskaper i danska och/eller norska är meriterande
- God organisationsförmåga med ett sinne för att lösa problem och en hjälpsam attityd
- Telefon- och datavana
- Tidigare erfarenheter av arbete med service, support och helpdesk är meriterande men inget krav
Som person är du kommunikativ och serviceinriktad samt socialt kompetent. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel. Känner du igen dig på beskrivningen ovan och är redo att ta dig an nästa utmaning i karriären i ett framgångsrikt och världsomspännande företag så tveka inte att söka tjänsten!
Start: Omgående/Efter överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 8-16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)
I denna rekryteringsprocess samarbetar METTLER TOLEDO med Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten görs till Julia Olsson på telefon 070-759 76 66 eller via mejl
julia.olsson@ivytalents.se (mailto:
julia.olsson@ivytalents.se). Vi ser fram emot just din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-04-25Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Olsson
julia.olsson@ivytalents.se 0707597666
FöretagIvy Talents
AdressIvy Talents
SANKT ERIKSGATAN 117
11343 Stockholm
KontorsadressSANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
Jobbnummer 3458012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.