Servicekoordinator till Staffanstorp
Almig Sverige AB / Administratörsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Staffanstorp,
Lund,
Burlöv,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Almig Sverige AB i Staffanstorp,
Malmö,
Göteborg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-04-12Om tjänstenDin roll blir att administrera och ge service till kunder och kollegor genom att vara noggrann, strukturerad och serviceminded. I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach. Du kommer att bli en del av den dagliga verksamheten på vår eftermarknadsavdelning där arbetsuppgifterna sträcker sig från beställning av material, planering av serviceinsatser, kundkontakt, ordermottagning och kontroll av utförda serviceorder, översyn av lager samt vara del i ledningen för fortsatt utveckling. Du kommer också att få delta i att forma och bidra till att säkra det interna flödet på avdelningen.
Vi erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar. Du får arbeta i ett stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Du arbetar tillsammans med erfarna servicetekniker och alla gör vi vårt yttersta för att våra kunder och kollegor ska trivas och utvecklas.
Vi söker dig som vill vara med på vår resa framåt där vi avser att fortsätta växa på den svenska marknaden.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Tillhandahålla excellens i kundservice inklusive att bygga och upprätthållarelationer med befintliga och nya kunder samt att säkerställa en hög grad av kundnöjdhet
Utföra administrativa uppgifter effektivt och korrekt, inklusive hantering av servicedatabasen och proaktiv uppföljning med kunder vid behov
Erbjuda lösningar av hög kvalitet genom fackmannamässig bedömning och rådgivning
Samordna, schemalägga och planera fältservice för/med tekniker och kunder
Göra överenskommelser med kunder om akuta servicebesök
Beställa artiklar till service- och verkstadsorder
Säkerställa att service har utförts enligt plan, fånga upp eventuella avvikelser
Kontrollera underlag för fakturering samt kontering av leverantörsfakturor
Underhålla dokumentation som stöder teknikerlicenser, introduktioner och relevanta certifieringar
Dina personliga och professionella kvalifikationer:
Utmärkt organisatorisk förmåga och att prioritera och arbeta inom erforderliga tidsramar och fatta logiska beslut när det krävs för att hitta lösningar på utmaningar
Exceptionell kundtjänstfärdighet med visat hög interpersonell kompetens
För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har en öppen personlighet med gedigen servicekänsla samt är lösningsorienterad
Behöver vara ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt
Du är van vid att använda IT som arbetsverktyg och trivs med varierande arbetsuppgifter
Du är bra på att lyssna och sätta dig in i kundens behov och skapa en trovärdig dialog
Med bra överblick och system säkerställer du optimal planering av arbetsdagen för teknikerna
Du är uthållig och flexibel när planer behöver ändras och med ditt lösningsorienterade förhållningssätt får du planen att fungera
Du tar ansvar för att dina uppgifter löses professionellt och med hög kvalitet
Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av teknik/mekanik för att förstå kundernas problem och våra produkter. Erfarenhet från branschen meriteras
Som vårt ansikte ut mot kunden är det av vikt att du är kundorienterad,serviceinriktad och noggrann för att lyckas och bör ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer
Vara självständig men ödmjuk person med stor förmåga att ta egna initiativ
Att vara flexibel och kan ta dig an varierande uppgifter beroende på uppkomna situationer, alltid med kundens bästa för ögonen, ser vi som en självklarhet
Du bör även ha:
Datorvana
Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Grundläggande kunskaper i engelska både i tal och skrift
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-01
E-post:
info@almig.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Servicekoordinator".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare ALMiG Sverige AB (org.nr 556734-6951),
https://almigsverige.se/pagaende-rekrytering/ Teknikvägen 3 (
visa karta)
245 34 STAFFANSTORP
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Jonas Lindberg
jonas.lindberg@almig.se 040592090 Jobbnummer 8608134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.