Servicekoordinator till Ricoh IT Partner

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige

Ricoh Sverige AB erbjuder helhetslösningar för dokumenthantering, video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster. Bolaget har cirka 650 anställda i en nationell organisation med verksamhet på 23 huvudorter och även försäljning via ett tiotal allierade återförsäljare, s.k. partnerföretag på mellanstora orter. Ricoh har specialiserad expertis som utgår från varje kunds IT-miljö och behov på kontor, mobilt och i produktion. Företaget är kvalitets-, miljö- och informationssäkerhetscertifierat enligt ISO 9001, 14001 samt 27001. Ricoh Sverige är ett dotterbolag i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Företaget har länge haft hållbarhet i fokus, både i Sverige och globalt, vilket har bidragit till bra omdömen från många kunder och organisationer.

Ricoh IT Partner i Karlskrona behöver nu förstärka sitt team med en serviceinriktad och social kollega!

Hur ser Din arbetsdag ut?
Som servicekoordinator är det Du som tar emot inkommande ordrar, registrerar felanmälningar och delegerar arbeten till serviceteknikerna. Det är ett nytt sätt att arbeta och Du får därför möjlighet att själv påverka rutinerna för detta. I rollen är det viktigt att Du lyssnar in och förstår kundens problem, både via mail och i telefon.
Det är en varierande roll där Du även till exempel får hantera inkommande tonerbeställningar och reklamationer av IT-utrustning, samt även vara backup för lagerhantering av ankommande och avgående gods.

Vem söker vi?
För att vara en intressant kandidat ser vi att Du är serviceinriktad, strukturerad och har en hög förmåga att hantera många uppgifter samtidigt. Det är en fördel om Du tidigare haft en koordinerande roll i någon bransch, har Du arbetat som tekniker är det meriterande.
Ett kundfokus och social förmåga väger upp att du inte har teknisk erfarenhet, ett visst tekniskt intresse bör dock finnas.

Som person har Du:
• God förmåga att lyssna in kunders behov och agera på ett professionellt och kundorienterat sätt.
• Hög anpassningsbarhet gentemot kunder och kollegor.
• Hög integritet och förmåga att sälja in Dina förslag på ett förtroendeingivande sätt.
• En förmåga att på ett strukturerat sätt arbeta Dig igenom många olika arbetsuppgifter.
• En god förmåga att hanetra hög arbetsbelastning.
• Social förmåga, har lätt för att kommunicera och bemöta andra.
• Ett visst tekniskt intresse.

Dessutom kan Du svenska i såväl tal som skrift och allmän datorkunskap är inga problem för Dig.

Vad erbjuder vi?
En möjlighet att arbeta i en trygg framtidsbransch, i en platt organisation med duktiga och positva medarbetare.

Är Du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in Din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-04-05. Har Du frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lena Engelsjö, tel: 0455-34 10 08. Vi kommer att lägga stor vikt vid Dina peronliga egenskaper, driv och engagemang.

Välkommen med Din ansökan!

Publiceringsdatum
2015-03-09

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-05
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Engelsjö Lena.Engelsjo@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Campus Gräsvik 5
37175 KARLSKRONA

Kontorsadress
Campus Gräsvik 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2196211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: