Servicekoordinator till Consilium

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett dedikerat team på både lokal och internationell nivå och hålla en god kontakt med globala kunder? Söker du en ny utmaning där du får utlopp för din kommunikativa förmåga? Har du samtidigt tidigare erfarenhet av order- och leveranshantering? Då ska du söka tjänsten som Servicekoordinator till vår kund Consilium på Hisingen.

Publiceringsdatum
2018-10-19

Om tjänsten
Som Servicekoordinator kommer ditt huvudsakliga fokus vara att hantera service- och garantiförfrågningar mottagna via e-post eller telefon. Du planerar och samordnar ingenjörers närvaro och materialleveranser ombord på fartyg, tåg och plattformar över hela världen enligt Consiliums rutiner och kärnvärden. Du är en del av ett dedikerat team och kommunicerar med globala kunder inom sjöfartsfrakt, varv och skeppsmäklare.

I din roll som Servicekoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Följa upp inkommande garanti- och serviceanmälningar/beställningsförfrågningar
• Orderhantering i ERP-system M3
• Organisera leveranser och frakt av reservdelar
• Kompilera statistik
• Stötta tjänstemän och kunder över hela världen

Om dig
Vi söker dig som har relevant gymnasial utbildning, företrädesvis inom elektronik. Du har mycket goda kunskaper inom Engelska, både i tal och skrift och en mycket god kommersiell medvetenhet. Vidare har du goda kunskaper inom MS Word, MS Excel och motsvarande affärssystem. Meriterande är om du har en erfarenhet inom den marina marknaden, arbetat i CRM Lime och har en erfarenhet av orderhantering i Movex. Det är även meriterande om du har en kunskap om Consiliums produkter.

Vidare ser vi att du har en förmåga att arbeta självständigt, kunna ha flera bollar i luften samtidigt samt prioritera för att nå bästa resultat. Vi ser även att du har en förmåga att kommunicera effektivt och utan problem med kunder och medarbetare. Du har ett kundfokus och trivs i att jobba i ett team för att nå gemensamma mål.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda kunskaper i Engelska och Svenska
• Kunskaper inom MS Word, MS Excel
• God förmåga att hantera och prioritera parallella processer

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Consilium
Consilium är en av världens ledande leverantörer av produkter och system inom säkerhet och navigation. Företaget verkar internationellt på flera olika marknader och totalt är de över 800 anställda på 25 kontor globalt. Företagets ledord och grundvärderingar utgår från "One global team", "We deliver" och "We take responsibility" som genomsyrar det dagliga arbetet där företagskulturen präglas av en varm och familjär atmosfär. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning och du blir av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund.

Om anställningen
Tjänsten som Servicekoordinator är ett vikariat med tillsättning omgående. Uppdraget sträcker sig till Februari 2020. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via 0736-847125 eller hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Servicekoordinator, Koordinering, Marine and safety, Säkerhet och navigation, Consilium, Hisings Backa, Göteborg, Movex, Lime, Office, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: ref-27941
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hassti Shahidi Sarvghad

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4411811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: