Servicekoordinator till Cargotec
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.
Publiceringsdatum2024-04-29Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills minst 2024-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kalmar. Det finns viss möjlighet till förlängning beroende på hur behovet ser ut.
Om företagetKalmar som är en del av Cargotec tillhandahåller lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Företaget är ledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Med dess omfattande produktportfölj, globala servicenätverk och lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar Kalmar effektiviteten i kunds godshantering. Hos Kalmar i Stockholm erbjuds du en arbetsplats med ett utvecklande och självständigt arbete där du får arbeta med olika typer av människor och problemlösningar. Företaget präglas av nytänkande och värdesätter medarbetare som tar egna initiativ.
I slutet av 2022 hade Kalmar mer än 4 900 anställda i över 30 länder, varav de största var USA, Malaysia, Sverige, Kina, Finland, Polen, Spanien och Australien.
Dina arbetsuppgifterSom Service Dispatcher på Kalmar tar du emot inkommande serviceuppdrag från både kunder och interna uppdragsgivare. Du koordinerar, planerar och fördelar serviceuppdragen till teamets servicetekniker. Uppdragen är av varierad karaktär och innebär bland annat: förebyggande underhåll, service, nyinstallationer, reparationer och felsökningar av maskiner hos kunder. Vidare ansvarar du även för beställning av reservdelar, förbereder offerter och har ett nära samarbete med företagets kunder.
Du tillhör ett team om 10 personer och ansvarar tillsammans med andra koordinatorer för koordinering av- och arbetsledning för ca 10-20 servicetekniker. I rollen har du stöttning av dina kollegor såväl som en servicechef. Rollen innebär många kontaktytor interna såväl som externa där du samarbetar med olika avdelningar inom Kalmar organisationen samt inom Cargotec-koncernen.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst två års erfarenhet i en kundnära och koordinerande roll, meriterande om du har erfarenhet av planering och fördelning av serviceuppdrag
• God system och datorvana, meriterande med kunskaper inom SAP
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tekniskt intresse av exempelvis maskiner, fordon och motorer
För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt och där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vidare är du även en person som tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer då det finns stora möjligheter att påverka och effektivisera servicefunktionen.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8645998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.