Servicekoordinator / Koordinator / Kundtjänst / Sick / Maritima

Bravura / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-05-02

Företaget
SICK grundades 1946 och är idag ett globalt företag med nästan 50 dotterbolag och delägda bolag samt en mängd agenturer. Företaget har idag ca 9000 medarbetare runt om i världen varav ca 80 anställda i Sverige och Norge. Idag är SICK en av de världsledande tillverkarna av sensorer och applikationslösningar för industriella användningar. I fokus för verksamheten står att tillhandahålla intelligenta sensorlösningar som ger mervärde för kunder inom olika branscher och deras verksamhet är idag indelad i följande affärsområden; fabriks-, logistik- och processautomation. SICK har ett stort produktutbud och fokuserar på säker och effektiv styrning av processer, till skydd för människor mot olyckor och för att undvika att skada miljön.


Dina arbetsuppgifter
Som servicekoordinator på SICK tar du emot kundernas inkommande serviceuppdrag för den Maritima verksamheten. Du koordinerar, planerar och fördelar maritima serviceuppdrag till teamets servicetekniker och du koordinerar uppdragen mellan servicetekniker och kundernas fartyg. I dagsläget består teamet av en koordinator samt fyra servicetekniker där ni gemensamt har ansvar för ert geografiska distrikt som består av Europa och Afrika. Uppdragen är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhållning, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökningar av produkterna hos företagets sjöfartskunder. Rollen innebär många kontaktytor interna såväl som externa där du samarbetar med olika avdelningar inom den globala SICK organisationen samt nationella och internationella kunder.


Kvalifikationer
• Erfarenhet av projektledning eller koordinering, alternativt kundtjänst eller innesäljare
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du erfarenhet av CRM-system
• Meriterande om du har erfarenhet från industri eller sjöfart

För att trivas i rollen ser vi att du är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ och trivs i sociala sammanhang och du är bekväm med att kommunicera på engelska då rollen innebär många internationella kontakter. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar ser vi att du trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt och där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vi ser att du är en person som tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer och förslag då det finns en önskan och öppenhet att påverka och effektivisera servicefunktionen och skapa en bättre struktur.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att SICK har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och SICK en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sätra
Lön: Enligt överenskommelse

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicekoordinator, projektledning, koordinator, Maritima, SICK, service, sjöfart, serviceuppdrag, planering, struktur, heltid, Stockholm, Sätra

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Jönsson hanna.jonsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4763992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: