Servicekoordinator/Administratör

Electrolux HemProdukter AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Electrolux HemProdukter AB i Göteborg, Kungsbacka, Uddevalla, Jönköping, Stockholm eller i hela Sverige

Servicecoordinator till Electrolux Hemprodukter AB
Electrolux Service är ett affärsområde inom Electrolux Hemprodukter AB. Electrolux Service är en rikstäckande organisation bestående av egna serviceverkstäder och servicepartner på 34 orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm. Servicekedjan består av ca 350 medarbetare varav ca 200 är servicetekniker. Varje år utför Electrolux Service ca 200 000 servicebesök hos konsumenter och kunder. Huvuduppgiften för rollen som Servicekoordinator är att administrera orderhantering, hantera butiksförsäljning och bidra till en positiv kundupplevelse. Stor vikt läggs vid att effektivt hantera serviceärenden och vara serviceteknikernas stöd i deras arbete ute hos kunden.

ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITES
• Hantera inkommande telefonsamtal, e-post och ärenden gällande ordermottagning, kundfrågor, beställningar, fakturafrågor och reklamationer.
• Hantera butiksförsäljning och reservdelsbeställningar.
• Orderhantering av utförd service
• Vara support för servicetekniker i administrativa frågor
• Göra kostnadsförslag till kunder.
• Ha nära kontakt med återförsäljare och fastighetsbolag.
• Att aktivt förbättra befintliga arbetsprocesser och arbeta för att uppnå Electrolux vision och värderingar.
• Säkerställa att samtliga ärenden hanteras på ett kundtillfredställande och kostnadseffektivt sätt.

Gymnasium eller motsvarande 5 års arbetslivserfarenhet med inriktning mot service och administration.

Datakunskap:
• Goda datakunskaper, MS Office.

Vi ser gärna att Du har:
• Vana att arbeta med telefonen som ett verktyg att kommunicera med.
• Att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
• Viss kunskap om konsumentlagarna i Sverige.
• Intresse och förståelse för elektronik och teknik.
• Van att hantera kundklagomål
• Erfarenhet av butiksförsäljning är meriterande
• Att tidigare arbetat med administration

Du som söker är:
För att passa in hos vårt team är du social, öppen och kommunikativ men även bekväm med att ansvara för egna ansvarsområden. Du gillar att hjälpa andra och lägger stor vikt vid att ge bra service. Vidare är du prestigelös i den bemärkelsen att du kan hugga i där det behövs. Vi ser gärna även att du har ett intresse för teknik och elektronik, att du ständigt strävar efter att lära dig mer. Flexibilitet samt stort driv är andra viktiga egenskaper. Då du själv ansvarar för dina ärenden är det viktigt att du tycker om problemlösning och att du är lösningsorienterad.

Arbetet är heltid med arbetstid 07.30-16.00.

Ansökan med brev och CV skickas till linda.gittelman@electrolux.com innan den 23/6. Vi ser över ansökningarna löpande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-08

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-23
Ansökan med brev och CV skickas till linda.gittelman@electrolux.com innan den 23/6. Vi ser över ansökningarna löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress: linda.gittelman@electrolux.com

Kontakt
Linda Gittelman linda.gittelman@electrolux.com

Företag
Electrolux Hemprodukter AB

Adress
Electrolux Hemprodukter AB
41502 GÖTEBORG

Kontorsadress
Gamlestadsvägen 18

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-767676
E-postadress: linda.gittelman@electrolux.com

Jobbnummer
2894431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Electrolux HemProdukter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Electrolux HemProdukter AB: