Servicekoordinator

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors, Söderhamn eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-05-16

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Cargotec Sweden Kalmar. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Cargotec Sweden är en ledande leverantör av last- och lasthanteringslösningar med målet att bli världsledande inom hållbart lastflöde. Carogtecs affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder produkter och tjänster som säkerställer att kunder får en kontinuerlig, pålitlig och hållbar prestation.

Kalmar erbjuder lösningar och tjänster för lasthantering i hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Företaget är världsledande inom terminalautomation och energieffektiv containerhantering och var fjärde container runt om i världen hanteras av Kalmar. Med dess omfattande produktportfölj, globala servicenätverk och lösningar för smidig integrering av terminalprocesser ökar Kalmar effektiviteten i kunds godshantering.

Hos Kalmar i Gävle erbjuds du en arbetsplats med ett utvecklande och självständigt arbete där du får arbeta med olika typer av människor och problemlösningar. Företaget präglas av nytänkande och värdesätter medarbetare som tar egna initiativ.

Dina arbetsuppgifter
Som servicekoordinator på Kalmar tar du emot kundernas inkommande serviceuppdrag för verksamheten. Du koordinerar, planerar och fördelar serviceuppdragen till teamets servicetekniker. Uppdragen är av varierande karaktär och innebär förebyggande underhåll, service, nyinstallationer, support, reparationer och felsökningar av maskiner och produkterna hos företagets kunder. Då du har ett helhetsansvar innebär rollen att du även gör beställning av reservdelar, förbereder offerter, följer upp och utvärdera utfört arbete. Hantering av garantiärenden och returer är också inom ditt ansvarsområde.

Rollen innebär många kontaktytor interna såväl som externa, du har dagligkontakt med dina kunder och samarbetar med olika avdelningar inom Kalmar organisationen samt inom Cargotec koncernen. Du ansvarar för koordinering av- och arbetsledning för ca 10-15 servicetekniker och har stöttning av platschefen.

• Ta emot inkommande serviceuppdrag
• Koordinera, planera och fördela uppdrag till servicetekniker
• Beställning av reservdelar
• Nära samarbete och täta dialoger med företagets kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom fordon eller annan teknisk inriktning
• Meriterande är om du har en tidigare arbetslivserfarenhet från en ledande koordinerande position, exempelvis planeringsansvar eller teamleader
• God system- och datorvana, meriterande med kunskaper inom SAP
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som är en lagspelare och har ett gediget intresse för teknik. För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa kunden. Du besitter ett lugn och får kunden att känna sig trygg och uppmärksammad. Då rollen innebär många interna såväl externa kontakter är du kommunikativ. Det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden och därför är det viktigt att du är effektiv men strukturerad och ansvarstagande för att säkerställa att alla uppgifter registreras och hanteras korrekt. Att arbeta med problemlösning lockar dig och du har i tidigare arbete haft användning av din goda lösningsfokuserade inställning. Du är även en person som tycker om att ta egna initiativ och presentera dina idéer då det finns stora möjligheter att påverka och effektivisera servicefunktionen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Gävle
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sanna Strandin
sanna.strandin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7784755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: