Servicekoordinator

Cargotec Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cargotec Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Enköping, Västerås, Oxelösund eller i hela Sverige

Kalmar Sverige är i en tillväxtfas och söker nu en Servicekoordinator.Har du kanske erfarenhet från fordonsbranschen i en roll som Kundmottagare, Arbetsledare, Teamleader eller liknande eller är du en tekniker som kanske har en plan på att ta nästa steg i karriären? Kalmar i Sverigen är mitt inne i en tillväxtfas och vi satsar mycket på att utveckla vår Serviceaffär. Vi ställer om vårt arbetssätt för att bli effektivare och vi har utvecklats mycket under de senaste åren för och som ska göra oss till det ledande serviceföretaget i branschen.Vi har investerat mycket i nya verktyg och system för våra Tekniker och Servicekoordinatorer och vi strävar hela tiden till att bli bättre.Vi på Kalmar Service söker en Servicekoordinator som ska leda den dagliga kontakten och planering med och för kunder och för ett team av tekniker. I denna roll kommer du att ansvara för den dagliga kontakten med kunder och sedan planera arbeten på ett effektivt sätt, och kontrollera att det är genomfört med rätt information och tid, underhållsplaner och övriga administrativa uppgifter som är till för att hjälpa och supporta våra tekniker. Du kommer att arbeta nära med Servicechefer, övriga Servicekoordinatorer, Administratörer, Teamleaders och Tekniker.Som person är du duktig på att skapa relationer och att leda och samarbeta med andra människor. Du är utåtriktad och arbetar på ett affärsmässigt, service- och resultatinriktat sätt. Du kan arbeta självständigt och i grupp.Arbetsuppgifter:Övervaka planeringen för tekniker, både kortsiktigt (dagligen) och långsiktigt .Förbereda, skapa och slutföra serviceordrar, inklusive materialbeställningar.Håll kundkontakter och underhållsplaner aktuella.Förbereda offerter i samråd med ServicechefKontrollera att teknikernas arbetstider och information kommer in i affärssystemet.Tätt samarbete med kunder för att proaktivt planera service och säkerställa kundens uptimeNära samarbete med övriga Servicekoordinatorer i Sverige för att kunna vara ett stöd för varandra i gruppen.Samla in information gällande garantier från tekniker och sammanställa informationen till Garantihandläggare..Önskvärda kvalifikationer:Förmåga att planera arbeten för tekniker på ett effektivt sättGod kommunikationsförmåga, empatisk, strukturerad, serviceinriktad, kundorienteradLedarskapsförmåga samt lagspelare Meriterande kunskaper:Kunskap om Fordon och ServiceprocesserKunskaper gällande Affärssystemen (SAP)Vi tror på våra människor som det är vårt folk som verkligen gör skillnaden. Vi jobbar alltid i nära samarbete med våra kunder, levererar våra löften, oavsett hur stor utmaningen är. Vi lyckas för att vi gör det tillsammans.Med oss ??får du möjlighet att förverkliga din potential och bli en viktig medlem i vårt team.Placeringen av positionen är Kista, Stockholm.Intresserad att gå med?För mer information vänligen kontakta Per Mäenpää, Business Support Manager, +46 70 623 20 99, per.maenpaa@kalmarglobal.comOm du känner att detta är något för dig, skicka in din ansökan senast den 31/5-2019OBS! inga ansökningar via mail/brev etc kommer att behandlas.Vi undanber oss vänligen men bestämt all kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag eller liknande.

Publiceringsdatum
2019-05-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cargotec Sweden AB

Kontorsadress
Kronborgsgränd 23

Jobbnummer
4795119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cargotec Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cargotec Sweden AB: