Servicekär Servicechef till Gröna Lunds Nöjesbokning

Gröna Lund / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gröna Lund i Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. 2015 hade Gröna Lund ca 1300 anställda under säsong och besöktes av ca 1,4 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.

Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.

Till säsongen 2016 kommer Gröna Lund att ha en lokalt placerad Nöjesbokning som ansvarar för hantering av inkommande bokningar samt för koncernens websupport. Genom att flytta bokningen till Gröna Lund kortar vi avsevärt våra informationsvägar och säkerställer att kompetensen på plats utnyttjas på bästa sätt. Vi hoppas med detta att kunna erbjuda våra gäster en enhetlig upplevelse, hela vägen från bokningsskedet till bemötandet vid ankomst till parken.

Här finns möjligheten att vara med från början när vi tar det första steget in i framtiden med Gröna Lund Nöjesbokning. Vågar du anta utmaningen och är en orädd, organiserad, lösningsorienterad nytänkare med skinn på näsan? Då har du hittat rätt!

Som Servicechef för Nöjesbokningen säkerställer du att driften på bokningen är av högsta kvalitet. Bokningen ansvarar för bokning av grupper, skolklasser, femkampande företag, restaurangsittningar och kringprodukter. Websupporten syftar till att besvara frågor kring webköp och återköp samt att assistera våra gäster vid årskortsregistrering.

Som Servicechef för Nöjesbokningen fördelar du det dagliga arbetet med fokus på service och effektivitet, och ser till att korrekt information tillhandahålls alla gäster som hör av sig till oss via telefon och mail. Du kommer tillsammans med två andra Servicechefer att arbetsleda, utbilda och kompetensutveckla övriga artister som arbetar på bokningen. Du ansvarar för daglig schemaläggning och tidrapportering och för att Nöjesbokningen når uppsatta mål. Du arbetar även i bokningens drift, besvarar våra gästers frågor och bokar in upplevelser via telefon och mail, samt hanterar inkommande webbsupportärenden.

Som en i teamet på vår nybildade Nöjesbokning kommer du att ha en stor delaktighet i hur rutiner och arbetssätt utformas.

Till denna roll söker vi en glädjespridande och alert problemlösare med stort intresse för att utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö. Du har minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet från serviceyrket och gärna någon form av ledarerfarenhet. I rollen som Servicechef på Nöjesbokningen kommer du att utbilda dina närmsta kollegor, och det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och en stark vilja att utveckla dig själv och andra. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat och kan uttrycka dig korrekt och professionellt i olika sammanhang. Har du dessutom en god kännedom om Gröna Lund sedan tidigare och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbete är detta meriterande.

Precis som ett besök på Gröna Lund är en arbetsdag full av snabba vändningar och hög fart, därför är det viktigt att du som person är självgående, flexibel och behåller lugnet vid högt tempo. Vidare är du strukturerad och trivs i ett arbetsklimat som kännetecknas av samarbete och där nya tankar och idéer alltid välkomnas.

Vi söker nu en Servicechefer till bokningen med start omgående. Tjänsten är en säsongsanställning och sträcker sig säsongen ut. Tjänsten kommer inledningsvis att fokusera på antingen Nöjesbokning eller Websupport för att säkerställa bästa möjliga uppstart.

Arbetstiderna är varierande och innefattar även kvällar och helger. Lön enligt avtal.  

Sista ansökningsdag är den 8 mars. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, www.magisksommar.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-03-01

Ersättning
Enligt överrenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rekryteringen Gröna Lund, Parks and Resorts 010 708 94 00 rekrytering@parksandresorts.com

Företag
Gröna Lund

Adress
Gröna Lund
Lilla allmäna gränd 9
11521 Stockholm

Kontorsadress
Lilla allmäna gränd 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2698553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gröna Lund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gröna Lund: