Serviceinriktade löneadministratörer

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning
Avdelningen Lön och pension har i uppdrag att effektivt administrera lön och pension till Stockholms stads alla förvaltningar.

Verksamheten är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi drygt 70 anställda, organiserade i 3 enheter. Våra stora utmaningar är att arbeta med att forma och utveckla informationen till våra kunder och att vidareutveckla löneprocesserna.

Nu söker vi serviceinriktade löneadministratörer.

Publiceringsdatum
2019-01-11

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör på vår avdelning är du en del av arbetet att varje månad administrera ca 54 000 löner till Stockholms stads anställda. Vi arbetar i Stadens egna lönesystem, Lisa BAS. Du tillhör en enhet, som i sin tur är uppdelad i tre team med ansvar för olika förvaltningars löner.

Kundorientering och service är ett starkt fokus och du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och på mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid och du får utbildning i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I rollen finns också möjligheten att informera och utbilda kunder i processer och vårt arbetssätt.

Vi arbetar med digitalisering för att effektivisera vår verksamhet och våra arbetsprocesser. Du bidrar själv i förbättrings- och utvecklingsarbetet av våra processer. Vårt arbetssätt med daglig styrning strävar till en sund och god arbetsmiljö.

Här har du möjlighet att se en medarbetare berätta om rollen som löneadministratör:
https://vimeo.com/232530718/cb1c0b372a

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist, löneekonom eller är auktoriserad lönekonsul
- erfarenhet av arbete inom löneområdet
- vana att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv
- erfarenhet av kundtjänst för lön där du är van att besvara frågor över telefon och mejl
- god uttrycksförmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är van att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god, du lyssnar och kommunicerar på ett tydligt och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

Känner du igen dig i beskrivningen! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 2019/107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Wallin, Enhetschef 08-508 119 15
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 117 40

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4549523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension: