Serviceinriktad teknikerkoordinator sökes!

Maxkompetens Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Stockholm i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Serviceinriktad teknikerkoordinator till internationellt bolag.

Publiceringsdatum
2011-03-08

Arbetsuppgifter
För rekrytering till kund söker vi nu en serviceinriktad koordinator vars främsta uppgift blir att planera arbeten för bolagets tekniker och supporta och bygga relationer med bolagets avtalskunder.
Vår kund arbetar med att tillverka och förse bl.a. sjukhus, forskningsinstitut och universitet med produkter inom bl.a. bioinformatik, immunanalys, kromatografi och proteomik.
Bolaget har funnits i snart 60 år och finns över hela världen idag. Under sin verksamma tid har man skapat sig ett gott rykte bland sina kunder framför allt för sin goda kundservice och sitt stöd för att kommersialisera ny teknik, särskilt inom ovanstående områden.
Till bolagets Sverigekontor beläget i Sundbyberg söker vi nu en koordinator som kommer att ha en bred och varierande roll där det förekommer arbetsuppgifter som att planera och organisera teknikernas arbete, ansvara för att upprätta och implementera processtyrning för tjänstekontrakt och servicefakturering, skapa register och göra utskick enligt bolagets standards.
Du arbetar också med rapportering i bolagets system och säkerställer lokal efterlevnad av bolagets internationella standards för rapportering i bolagets system. En stor del av din tjänst utgörs också av att utveckla och underhålla kundregister och att bygga och utveckla relationer med avtalskunder.
I tjänsten förekommer enstaka resor inom Norden och eventuellt inom övriga Europa.

Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av teknisk support eller som tidigare har arbetat som koordinator. Du är van vid att arbeta processbaserat och kommer gärna med förslag på hur rutiner och processer kan effektiviseras och förbättras.
Erfarenhet från utbokning av arbetsorders på tekniker och planering av arbeten och resor inom Norden är starkt meriterande.
Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska då det förekommer mycket skriftlig dokumentation och så väl intern som extern kommunikation på dessa språk. Övriga språkkunskaper i Nordiska språk är meriterande.
Arbetet kräver också mycket goda kunskaper i Office-paketet och god förmåga att snabbt lära sig och förstå nya system och program.
Personliga egenskaper som är viktiga för vår kund är att du är initiativtagande, driven och lösningsinriktad. Du arbetar för att skapa långsiktiga och goda relationer med bolagets kunder genom god och snabb service, förhandlingar och relationsbyggande.
Hos vår kund kommer man också långt med ett prestigelöst sätt, en smula humor och en ambitiös inställning.
Start: Omgående/efter överenskommelse
Arbetstid: Heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas
Lön: Individuell lönesättning
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida www.maxkompetens.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Maxkompetens Stockholm

Adress
Maxkompetens Stockholm
11152 STOCKHOLM

Kontorsadress
Herkulesgatan 12
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41013900

Jobbnummer
870535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Stockholm: