Serviceinriktad supportmedarbetare med IT-kompetens till helpdes

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-03-13

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en serviceinriktad medarbetare med IT-kompetens till deras helpdesk. Kunden är en ledande leverantör inom elektroniska inköps- och fakturahanteringssystem. Målet är att sänka kundernas inköpskostnader och företagets kunder utgörs främst av stora och medelstora företag inom energi, bygg- och installationsbranschen. Företaget grundades i början på 2000-talet och har sedan dess levererat sitt egenutvecklade verktyg för inköp- och fakturahantering. På kontoret, i ljusa lokaler centralt på söder i Stockholm, arbetar idag 26 anställda. Stämningen på kontoret präglas av högt i tak, ett starkt engagemang och stolthet för företagets produkt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdeskmedarbetare kommer du att arbeta med direktsupport, främst via mejl men även via telefon. Du supporterar företagets egenutvecklade produkt; en e-handelslösning förfaktura och inköp, anpassad för varje enskild kund. Du kommer att ta emot ärenden från systemansvariga hos företagets kunder och hantera uppgifter i ärendehanteringssystemet Super Office. I arbetsuppgifterna ingår att lösa supportärenden och övervaka de meddelandeflöden som genereras i kundens e-handelslösning. Du kommer att utbildas i företagets produkt samt medverka vid kundmöten, vilket gör att du kan bidra i produktutvecklingen i företaget.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Vi söker dig som är nyexaminerad ingenjör eller har annan relevant IT-utbildning och/eller har erfarenhet från helpdesk/IT-support sedan tidigare. Du har breda Windowskunskaper och vi ser gärna att kunskap i SQL, databasmiljöer och elektronisk meddelandehantering. Det är meriterande om du har jobbat med drift och systemlösningar.

Det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och förståelse för IT och att du vill bli del av en drivande organisation. Vi ser gärna att du har förståelse för flödet i en organisation när det gäller fakturering och inköp.

Som person är du problemlösande, analytisk, logisk och serviceinriktad. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Support, helpdesk, IT, SQL, Windows

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1185382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: