Serviceinriktad säljassistent
Placera Personal AB / Kontorsjobb / Stockholm
2012-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad säljassistent" (publicerad 2012-06-04) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vår kund söker vi en driven och servicerinriktad säljassistent, gärna med kunskaper i det tyska språket. Företaget erbjuder kostnadseffektiva komponent- och systemlösningar till hela den svenska tillverkningsindustrin.
Tjänsten
Tjänsten som säljassistent är placerad på företagets huvudkontor i Spånga där du kommer att arbeta tillsammans med 42 trevliga kollegor. Du kommer att arbeta nära försäljningspersonalen och ha daglig kontakt med kunder och leverantörer. Tjänsten är väldigt varierande och det krävs att du gillar att arbeta i högt tempo, är kommunikativ och gillar att ha många bollar i luften.
Publiceringsdatum2012-06-01Dina arbetsuppgifterI din roll som säljassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Order- och fakturahantering
• Administration och projektering av inköps- och försäljningsarbetet
• Registrering av nya artiklar
• Sköta beställningar från leverantörerna
• Registervård
• Ansvarar för förfrågningar, offerter
• Leveransbevakning
• Daglig kontakt med kunder och leverantörer via mail och telefon
• Interna kontakter med medarbetarna
KvalifikationerFör att passa i rollen som säljassistent tror vi att du har följande:
• Gymnasiekompetens
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officeprogrammen
• Tidigare erfarenhet av affärssystem
• Starkt meriterande med goda kunskaper i tyska i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i andra europeiska språk
• Erfarenhet av SAP är meriterande
För att trivas i den här tjänsten krävs att du är serviceinriktad, prestigelös och flexibel. Vi värdesätter även att du är noggrann och strukturerad.
Kundföretaget erbjuder sina anställda mycket goda personalförmåner och satsar verkligen på sin personal. Vi söker dig med ett stor driv och skinn på näsan, som samtidigt är ödmjuk och jordnära! Om du vill jobba som säljassistent på ett företag med trevliga arbetskamrater i en kreativ och positiv arbetsmiljö, tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande!
Arbetstider och omfattningHeltid / 37,5 timmar i veckan / Tillsvidare, provanställning tillämpas.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Bexelius, 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1261326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.