Serviceinriktad receptionist/assistent till fastighetsbolag

AB Söder & Co Consulting / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2019-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad receptionist/assistent till fastighetsbolag" (publicerad 2019-11-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-10

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget
Vår kund är ett lokalt fastighetsbolag i Göteborg. De förvaltar hyresfastigheter vilka innehåller både bostäder och lokaler. På kontoret är det fyra kollegor och du förväntas bli den femte. Vidare är det fyra kollegor som arbetar som fastighetsskötare. Utöver nämnda kollegor finns en annan verksamhet i samma kontorslokal varför det är fler människor i rörelse i vardagen på kontoret.
För denna tjänst blir du anställd hos Söder & Co men har din arbetsplats hos vår kund.

Vi söker en självständig, initiativtagande och serviceinriktad assistent på heltid (40 timmar per vecka) till kontoret i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifter
I rollen som assistent erbjuds du en bred och varierande roll. Du ansvarar för att ta emot besökare, samtal och felanmälan på ett varmt och professionellt sätt. Felanmälan för hyresgäster är öppen varje vardag kl. 10:00-12:00 och alla ärenden förs in i ett ärendehanteringssystem. Du är den första besökare möter samtidigt som du har en nyckelfunktion gällande den interna administrationen. Exempelvis viss ekonomihantering; scanna och kontera leverantörsfakturor, fakturering och hyresreskontran. Du förväntas vara behjälplig med vissa förvaltningsfrågor såsom parkeringstillstånd, utskick och nyckelhantering. Vidare kommer du att vara behjälplig i kontraktsskrivningar med hyresgäster samt informera fastighetsskötare i olika frågor och händelser.

Som assistent arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Det är viktigt att man finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetstiden är 08:00-17:00 med en timmas lunch (12:00-13:00).

Profil
Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning i grunden och har kännedom om grundläggande ekonomi. Du har tidigare erfarenhet inom administration och service och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är viktigt att du trivs i rollen som assistent och gärna tar dig an varierande uppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Som person tror vi också att du är flexibel, representativ och serviceminded. Din kommunikativa förmåga är hög och du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras. Vi förväntar oss inte att du kan allt i rollen från början men vi förväntar oss att du har rätt inställning till att lära dig.

Så ansöker du
Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Co's hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2019-10-31. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos vår kund. Tjänsten skall tillsättas omgående.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4204".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Arbetsplats
Söder & Co Göteborg AB

Jobbnummer
4862095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: