Serviceinriktad personalkoordinator sökes till växande åkeri!
Tommy Nordberghs Åkeri AB / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tommy Nordberghs Åkeri AB i Ängelholm,
Halmstad,
Markaryd,
Malmö,
Ljungby eller i
hela Sverige I rollen som personalkoordinator på kontoret i Hjärnarp ingår följande arbetsuppgifter:
• Vara del i teamet som tar emot, validerar behörigheter och registrerar uppgifter på nyanställda chaufförer.
• Vara sakkunnig på Transportavtalet och besvara frågor internt och representera åkeriet i kontakt med fackförbund och myndigheter
• Attestera och korrigera arbetade tider i vårt transportadministrativa system TransPA
• Anmäla och följa upp arbetsskador och delta aktivt i det systematiska arbetsmiljöarbetet
• Boka utbildningar och registrera och underhålla kompetensregister
• Säkerställa att korrekta uppgifter lämnas vidare till interna intressenter
• Allmänt förekommande taktiskt och operativt arbete inom HR
För att passa in i det växande och flexibla Team Nordbergh tror vi att Du är en stabil person med båda fötterna på jorden som uppskattar att ha ett stort externt och internt kontaktnät. Du trivs i en miljö med högt tempo med många bollar i luften där du agerar spindeln i nätet gällande personalfrågor för våra chaufförer. Du är kunnig, seriös och intresserad att söka svar och lösningar på både stora och små problem. När det gäller kollektivavtal och arbetsmiljöfrågor är du erfaren med vilja att hålla dig uppdaterad och dela din kunskap. Då stora delar av organisationen är beroende av kvaliteten på ditt arbete är du noggrann, strukturerad och tydlig i din kommunikation och uppskattar att ha ordning och reda.
Vi värderar hög social kompetens, idealiskt i kombination med förmåga att pedagogiskt förmedla lagar, avtal och regler. Du är en viktig representant för företaget och förstår din roll i förhandlingen, oavsett om det är i ett samtal med en chaufför eller på en förhandling med en myndighet.
Det är en stor merit att ha erfarenhet från transport och logistikbranschen men inget absolut krav. Vi ser det däremot nödvändigt att du har dokumenterad erfarenhet att arbeta med kollektivavtal.
Du bör tala och skriva god engelska. Polska eller litauiska är en merit.
Att jobba på Tommy Nordberghs Åkeri innebär att du blir del i ett team som hela tiden gör sitt yttersta för att överträffa våra kunders förväntningar och samtidigt värna den enskilda individens välbefinnande. Våra värderingar utgår från pålitlighet, kostnadseffektivitet, flexibilitet, ödmjukhet, utveckling och att leda genom föredöme.
Vi arbetar aktivt med hållbarhet och är i en stark tillväxtfas!
Varaktighet, arbetstid
Arbetstid: vardagar 08.00-17.00
Publiceringsdatum2017-06-15ErsättningKollektivavtal, friskvårdsbidrag, rabatter
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-28
Ange följande referens när du ansöker: Personalkoordinator Hjärnarp
KontaktRickard Carlvik
Rickard@tnordbergh.seFöretagTOMMY NORDBERGHS ÅKERI AB
AdressTOMMY NORDBERGHS ÅKERI AB
BROVÄGEN 6
26675 HJÄRNARP
KontorsadressBrovägen 6
Jobbnummer 3559472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.