Serviceinriktad orderadministratör

Emploid AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2024-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad orderadministratör" (publicerad 2024-01-30) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Emploid AB i Sollentuna, Järfälla, Solna, Österåker, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-02

Om företaget
Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Dom har funnits i över 25 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkerhetsdörrar.
Om rollen
I tjänsten som orderadministratör kommer du att ta emot, hantera och kvalitetssäkra ordrar via kundportaler och mail. Du kommer ha ett ansvarsområde som sträcker sig från mottagning av order, orderregistrering och kontakt med installatörer och slutkund. Uppföljning och kommunikation med kunder sker via telefon och mejl och kan tidvis vara intensiv. Secor är ett välfungerande och familjärt team där du i denna roll kommer arbeta självständigt under eget ansvar i nära samarbete med andra interna funktioner. Mer konkret innebär tjänsten:
• Hantering av inkommande ordrar
• Säkerställning av information i ordrar
• Avrapportering av ordrar
• Löpande överseende av admin kopplat till installationsprocesser
• Tillsammans med arbetsledning planera för optimal beläggning
• Beställning av dörrar och leveransbevakning
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Emploid med goda chanser att bli överrekryterad.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en bakgrund inom administrativa roller samt att du har ett intresse av att utvecklas och lära dig nya saker. Du förstår att ditt arbete är ett steg i ledet för att installationer ska kunna ske smärtfritt och tar med självklarhet ägandeskap över dina arbetsuppgifter samtidigt som samarbete med kollegor faller sig naturligt. Ditt arbetssätt genomsyras av proaktivitet där du har förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett sätt som bidrar till effektivitet. Dessutom har du en stor vilja att utvecklas, tar initiativ till att lära dig nya saker och vågar ta för dig i arbetet. Mer konkret behövs:
• Erfarenhet av orderhantering/administration
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av att jobba i ERP-system, Navision/Microsoft Dynamics är meriterande
• Erfarenhet av Office 365
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sollentuna
Arbetstider: mån-fre 07-16
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministratör, orderkoordinator, administration, bygg, kundsupport, Stockholm, Sollentuna, Uppsala, rekrytering, konsult

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Emploid AB (org.nr 559009-2481)

Arbetsplats
Emploid

Jobbnummer
8361800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Emploid AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Emploid AB: