Serviceinriktad Order- och logistikadministratör till Jacobi Car

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Kontorsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-01-18

Om tjänsten
Vi älskar service, order och logistik. Och vi är duktiga på det. Just nu söker vi en ny kollega till vårt framgångsrika team som, precis som vi, är passionerad och brinner för att supportera och ge service. Är du den vi söker? Välkommen att läsa mer om vår spännande tjänst nedan!

Vi förstärker nu vår organisation i Kalmar och söker därför en ny kollega till vårt Customer Service-team EMEA, en spännande roll för dig som vill fortsätta att utvecklas inom området och genom oss och vårt företag.

Tjänsten, som är en mycket viktig och central funktion inom Jacobi Carbons, innefattar att du dagligen har kontakt med flera av företagets olika avdelningar som t ex materialplanering och inköp. Du ansvarar för att koordinera och administrera dagligt förekommande arbetsuppgifter inom orderhantering och transportbokningar. Dina säljare och kunder, som du stödjer, är internationella och finns i huvudsak inom regionen EMEA.

Du registrerar inköp- och säljorder, fakturerar och ansvarar för leverantörsfakturor. Vidare förser du säljare och kunder, med service, som är i toppkvalité, vad gäller produktinformation, leveranstider, logistiklösningar samt betalningsvillkor. Detta är en omväxlande tjänst med stort lösningsfokus där du har ett verksamhetsnära samarbete med arbetskollegor, som finns på kontoret i Kalmar men även runt om i världen.

I denna roll arbetar du nära och stöttar vår dokumentgrupp, som kan ha olika frågeställningar på befintlig order, du förbereder aktuella skeppningsdokument efter varje kunds unika krav och land. Att hantera de reklamationer som eventuellt kan uppstå kommer också att ingå i din roll.

Som Order- och logistikadministratör tillhör du ett team på tre personer som karaktäriseras av en positiv stämning där alla hjälps åt. Tjänsten passar dig som trivs i en internationell miljö där problemlösning är en del av vardagen och där både uppgifter och tempo kan variera. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kalmar och är en heltidstjänst.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, inköp och/eller ekonomi. Du har troligen jobbat några år med ovan beskrivna arbetsuppgifter och har du dessutom erfarenhet av internationell orderhantering är detta meriterande.

För att lyckas i rollen har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt, du är effektiv och lösningsorienterad i ditt arbete. Du är en serviceinriktad person som har förmågan att anpassa din kommunikation till din motpart, både i tal och skrift. Som person är du lyhörd, nyfiken och framåtlutad och du är duktig på att skapa goda relationer, både internt och externt.

Vidare ställer tjänsten höga krav på din flexibilitet, ansvarskänsla och stresstålighet. Du är en person som tycker om samarbete och som gärna bidrar med god stämning, både inom teamet och till kontoret.

Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office och är troligen bekant med något av marknadens större affärssystem.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

Har du erfarenhet av att administrera och hantera export- och importremburser är detta mycket meriterande.

Om Jacobi Carbons AB:

Jacobi Carbons AB är ett av världens största tillverkare av aktiverat kol med kokosnötskal som råvara. Aktiverat kol används för rening av luft och vatten och tillverkas i helägda fabriker i Indien, Sri Lanka och Vietnam. Koncernen har sitt huvudkontor i Kalmar och omsätter 2400 MSEK med ca 1600 anställda.

Läs mer på www.jacobi.net

Hur du ansöker:

I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult. Läs mer och ansök tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0703-77 45 51 eller e-post terese@telinrekrytering.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Terese Carlstedt 0703774551

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
4564348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: