Serviceinriktad Operativ Inköpare till Holmen Finance Centre

Holmen AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Ett smart och meningsfullt valÄr du en lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi och inköp? Vill du bidra med ditt engagemang och din servicekänsla för att bygga en ekonomiorganisation i toppklass? Då kan du vara den vi söker!

Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.



Din framtida utmaning
Gruppen Operativt inköp och Leverantörsreskontra har idag ett tätt samarbete och behöver nu förstärkas med en operativ inköpare. Du förväntas ta ansvar för hela processen, från att en inköpsorder skapas tills att fakturan är betald. Vi arbetar med en gemensam kontaktyta för mail och telefon och arbetet i sig är standardiserat, men ingen dag är den andra lik, eftersom främst interna men även externa kunder ständigt utvecklar oss!

I dina arbetsuppgifter ingår:

• Operativt inköpsarbete
• Order och fakturahantering
• Bevaka och följa upp leveranser
• Administration av inköp
• Dialog med leverantörer och interna kunder



För att lyckas i rollen
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och du sätter en ära i att ge professionell service till dina kunder. Du är strukturerad samtidigt som du är flexibel. Gemensamt hanterar vi flera affärsområden och en stor mängd information, därför behöver du vara trygg i att bara ha en överblick men också kunna gå djupare in i detaljer vid behov. Du får gärna komma med förslag till utveckling och förbättringar - att du är engagerad och vill lära dig vårt jobb från grunden är viktigt för oss!

Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller har läst inköp på Yrkeshögskola. Du har goda generella IT-kunskaper vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i olika systemlösningar. Kunskaper i affärssystemet IFS värdesätts. Goda kunskaper i MS Office är ett krav liksom goda kunskaper i svenska och engelska.



Ansök redan idag!
Låter det här som en intressant tjänst som passar dig? Skicka in din ansökan och CV till oss. Sista ansökningsdag är 2024-01-09, men vi kan komma att genomföra löpande rekrytering.

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Kontakt
Gruppchef
Sofia Edman
sofia.edman@holmen.com
072-5049708

Jobbnummer
8350372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: