Serviceinriktad Onsite-tekniker till växande IT-företag!

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG IT söker för kunds räkning en onsite-tekniker / IT-tekniker / supporttekniker som kommer att arbeta med på-platsen-support till interna användare. Att arbeta hos en av TNG:s kunder ger dig en unik möjlighet att komma in på spännande företag och är en utmärkt väg att gå i din fortsatta karriär. Du kommer att sitta tillsammans med kundens IT-avdelning och ge input och förslag utifrån ditt perspektiv, där du företräder IT-supporten.

Beskrivning av tjänsten 

Arbetsuppgifterna består till största del av att ge IT support till användare på plats. Det är vanligt att du får ärenden tilldelade dig från Service Desk som innebär att du behöver boka tid eller söka upp en användare för att felsöka och åtgärda. Det är också vanligt att du får användare som knackar dig på axeln med IT-relaterade frågor och problem. I arbetet är det viktigt att du har en proaktivt lagd sida, att du har ett driv och en önskan att lösa problem permanent. Arbetet sker i Windows-miljö.

Tjänsten är på heltid med start i september. Tjänsten ingår i vår bemanningsverksamhet vilket innebär att du kommer bli anställd av TNG IT men vara uthyrd till vår kund. För rätt person finns på sikt mycket goda möjligheter att bli anställd direkt av vår kund.

Vem är du? 

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av onsite-support, IT-support och felsökningsmetodik. Du har god IT-vana, främst inom Windows. Erfarenhet och kompetens inom Active Directory och Office 365 är ett krav för tjänsten.

Som person lägger vi stor vikt vid att du är serviceinriktad, lösningsorienterad, ansvarsfull, affärsmässig och har länge haft ett stort IT-intresse. Du talar och skriver obehindrat på svenska.

IT-supporten är till största del mjukvarurelaterad. Det är meriterande om du har erfarenhet av Citrix och ärendehanteringssystem.

Intresserad?

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sara Scheef (070-363 87 64). Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om TNG IT

TNG IT är specialister på bemanning och rekrytering inom infrastruktur, utveckling och management. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är en del av TNG, den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att ständigt utmana och se bortom fördomar hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar arbetsmarknad.

Nyckelord: Onsite, Support, IT-tekniker, IT, Supporttekniker, IT-support, Active Directory, Office 365, Windows, Onsite technician, IT technician, Support technician

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 8-17

Publiceringsdatum
2015-07-23

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Scheef sara.scheef@tngit.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2367893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: