Serviceinriktad och ordningsam Receptionist/Assistent

Framtiden AB, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden dig som har ett sinne för service och ordning och vill jobba hos vår kund som Receptionist/Assistent.

Publiceringsdatum
2009-08-17

Företaget
Kundföretaget är ett amerikanskägt teknik- och webkonsultföretag som verkar över hela världen. De har exempelvis kontor i USA, England, Tyskland och Indien och det globala företaget har ungefär 6000 anställda. De hjälper sina kunder att utvecklas inom områden som marknadsföring, affärsledning och IT.
I Sverige har de sitt kontor i centrala Stockholm och där arbetar i dagsläget 14 personer, men sysselsätter ca 75 konsulter inom de konsultuppdrag de levererar till kunderna, som framförallt finns i Stockholmsområdet.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Dina arbetsuppgifter handlar främst om att sköta driften av kontoret. Det innebära vissa receptionsuppgifter som att svara i telefon, ta hand om posten, köpa in kontorsprodukter, anordna kontorsevenemang, ta hand om de gäster som kommer både från Sverige och andra länder med mera. Du kommer även att vara behjälplig gällande enklare ekonomiuppgifter.
Omfattning:
Deltid 50 %
Skallkrav:
1. Du skall ha goda engelskkunskaper i både tal och skrift eftersom koncernspråket i företaget är engelska.
2. Du skall vara ordningsam och strukturerad i ditt arbete.
3. Du skall vara serviceinriktad.
Meriterande krav:
1. Det är meriterande om du har ekonomibakgrund, goda ekonomikunskaper eller förståelse för ekonomisystem.
2. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Dina personliga egenskaper
Din administrativa förmåga, noggrannhet och känsla för service är viktiga delar för denna tjänst.
Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och har en bra övergripande koll på situationen på kontoret. Desto mer ekonomikunskaper du besitter, desto mer avancerade uppgifter inom detta område kommer du kunna få ansvara för.
Din inställning och att du är uppmärksam på vad som behöver göras på kontoret är viktigt för att göra ett bra jobb.
Arbetstider och anställningsform:
Flexibla kontorstider mellan ca 08:00-17:00.
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: 1 oktober 2009
Skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan senast: 2009-09-11
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-11
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Malin Lööf

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
S:t Eriksgatan 46 B
11234 Stockholm

Jobbnummer
491295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: