Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice

Onepartnergroup Väst AB / Kundservicejobb / Göteborg
2022-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice" (publicerad 2022-03-21) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onepartnergroup Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven, prestigelös och framåt lagspelare som trivs med kundkontakt via telefon och att ge service i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg och deras kund- och medlemscenter i Johanneberg söker vi nu en serviceinriktad medarbetare!

Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Publiceringsdatum
2022-02-21

Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Denna tjänst hör till boendeservice vars uppgift är att supportera våra boende/hyresgäster med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av parkeringsplatser, köhantering, faktura- och serviceärenden, felanmälan, nyckelhantering och dylikt. Vi söker nu en kollega som främst skall ansvara för de inkommande felanmälningar som kommer från våra medlemmar/boenden. Kontakten sker huvudsakligen över telefon men även via mail, där du är den första som möter kunden. Ärendena är av varierande karaktär där du behöver besitta god problemlösningsförmåga för att förstå kundens behov samt göra en första felsökning tillsammans med kunden över telefon. Går felet ej att avhjälpa via telefon skriver du en felrapport som skickas till fastighetsskötare och tekniker som sedan tar ärendet vidare. Utöver kommunikation med boenden är det naturligt att du även har nära dialog med tekniker och fastighetsskötare. Det är många ärenden per dag som hanteras varför det är viktigt att du trivs med ett högt tempo och mycket kundkontakt över telefon.

Din profil
För att passa in i rollen ser vi att du har avslutad gymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket. Vi ser helst att du har erfarenhet av service via telefon sedan tidigare samt vet vad det innebär att hantera en bred variation av kunder och ärenden. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning eller teknisk erfarenhet som hjälper dig förstå vilka problem som kan uppkomma i lägenheter, exempelvis relaterat till VVS, ventilation, värme, el osv. Vissa av våra boenden har engelska som förstaspråk varför det är viktigt att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift.

Som person tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt och positiv person som inte är rädd att ta för sig och kan arbeta självständigt. Du är en problemlösare och en flexibel "doer" som tycker om kontakt med andra människor. Du kommer ingå i ett team varför du behöver ha god samarbetsförmåga samt vilja att kavla upp ärmarna för att teamet skall kunna fullfölja sina uppgifter.

Övrig information
Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos HSB på sikt.
Startdatum: Enligt överenskommelse, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 08:00-16:30
Plats: Sven Hultins gata 2, 412 58 Göteborg

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
OnePartnerGroup Väst AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Väst AB (org.nr 559041-3083)

Arbetsplats
HSB Göteborg Ek För

Kontakt
Anel Bosnjo
anel.bosnjo@onepartnergroup.se

Jobbnummer
6362170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onepartnergroup Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onepartnergroup Väst AB: