Serviceinriktad löneadministratör till företag i Varberg!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en pålitlig löneadministratör som håller en hög servicenivå? Vi på Adecco erbjuder nu ett stimulerande och ansvarsfullt arbete inom lön med start omgående.

Hur ser din arbetsdag ut som löneadministratör?
I din roll som löneadministratör sköter du företagets löner och har koll på de omfattande lagar, regler och avtal som krävs för att sköta lönehanteringen på rätt sätt. Eftersom arbetet ofta innebär att hantera känsliga uppgifter är det viktigt att du som person har lätt för att ta andra människor. Som löneadministratör kommer du även att behandla företagets lönebokföring, skatter samt avgifter i olika system. Arbetet sker i Hogia och det är därför viktigt att du har kunskap om systemet sedan tidigare, så att du snabbt kommer in i dina nya arbetsuppgifter.

Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta hos vårt kundföretag i Varberg. Tjänsten är på heltid med start omgående och beräknas pågå 3-6 månader, med möjlighet till fortsättning. Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan kl 08.00-17.00.

Vem trivs här?
Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har tidigare arbetat med integrerade system som personal-, tidrapportering- eller reseräkningssystem. Erfarenhet av brett HR-relaterat arbete är meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska och du är flytande i engelska i så väl tal som skrift. Har du grundläggande ekonomikunskaper, vana av myndighetskontakter samt kunskaper i kollektivavtalsfrågor så är detta rätt plats för dig!

Är du en noggrann, systematisk och serviceinriktad person som verkligen trivs med att arbeta med löneadministration, så kommer du att trivas utmärkt i din nya roll. Vi ser också att du har vana av att arbeta i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med pension och försäkringar.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid

Publiceringsdatum
2016-05-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA

Kontorsadress
Södra Torggatan 18

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2825069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: