Serviceinriktad licenshanterare till internationellt bolag
Poolia IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Poolia IT AB
Presentation
Nu söker vi en engagerad och hjälpsam licenshanterare till ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Tjänsten som är på heltid ska tillsättas i början av maj och sträcker sig inledningsvis till november.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-04-15Dina arbetsuppgifterUnder uppdraget kommer du att tillhöra en nybildad IT-funktion vars mål är att redovisa företagets licensstatus och hårdvarusituation.
Du kommer huvudsakligen att arbeta inom området för licenshantering vilket bland annat innebär:
• inventering
• sammanställning och redovisning av inventeringsresultat
• koordinering av utvärdering och certifiering för nya produkter
• framtagande av underlag som visar nuläge och investeringsbehov.
Rollen innefattar även kontakt med systemansvariga för support av licensinnehav, registrering av information samt delaktighet i den kontinuerliga utvecklingen av det dagliga arbetet.
Du kommer att rapportera licensinnehav och nyttjande till systemansvariga inom IT och den totala licenssituationen till företagets IT-ledning.
Utbildning/erfarenhet
Detta uppdrag riktar sig till dig som har adekvat IT-utbildning samt flerårig erfarenhet av administratörsarbete. Vi ser gärna att du har kunskap i systemvetenskap och förståelse för entreprenörskapet. Erfarenhet av följande är meriterande:
• licensiering
• inköp
• HW-hantering.
Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i MS Office-produkter såsom Word och Excel. Du har tidigare arbetat med Pivottabeller och vi ser gärna att du har kunskap om Projekt och Visio. Kunskap om Active Directory Users and Computer samt Windows administration är ett plus.
För att lyckas i tjänsten bör du vara bra på att dokumentera samt har goda engelskkunskaper i såväl tal som skrift.
I denna process söker vi dig som är prestigelös, ödmjuk och driven. Vidare efterfrågar vi ett analytiskt arbetssätt i kombination med en god kommunikativ och informativ förmåga. Du har en hög social närvaro och fungerar bra såväl självständigt som i grupp.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning samt trivs i ett högt arbetstempo? Tveka inte att söka denna tjänst. Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 19282
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia IT AB
AdressPoolia IT AB
Jobbnummer 433981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.