Serviceinriktad kundtjänstadministratör

Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna i Solna

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Är du serviceinriktad och intresserad av fastighetsbranschen?
Vi söker nu en engagerad medarbetare till vår kundtjänst.

Publiceringsdatum
2019-03-22

Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstadministratör är du vårt ansikte utåt och möter våra kunder dagligen. Tillsammans med dina kollegor i vår kundtjänst ansvarar du för intern och extern service. Arbetsuppgifterna varierar vilket gör att den ena dagen inte är den andra lik. I dina arbetsuppgifter ingår t.ex. ansvar för felanmälan, inkommande samtal, nyckelhantering, uthyrning av bilplatser samt posthantering och övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. Inom kundtjänst ingår även ansvar för intern service såsom att se över konferensrum och göra olika beställningar.

Kundtjänst består av tre kundtjänstadministratörer och en gruppledare.


Kompetensprofil

Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning
• erfarenhet från reception, växel eller kundtjänst inom bostadsbranschen eller annan servicebransch såsom tex. hotell/reception.
• god datorvana, exempelvis Officepaketet och IT-system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Dina personliga egenskaper
Vi har höga krav på din känsla för service, så för att passa i denna roll behöver du vara mycket serviceinriktad och ha service ut i fingerspetsarna. Du brinner för att hjälpa andra människor och du har en mycket god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ och du är prestigelös inför att du kan ha en mängd olika arbetsuppgifter på hög och låg nivå. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten.

Välkommen till vår arbetsplats
Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2017) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 89,9 % och vårt ledarskapsindex ligger på 92,4 %.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder t.ex. ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa nyrenoverade lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid. På Signalisten är vi drygt 60 medarbetare.

Tillsättning och arbetstider
Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetstider schemalagda Månd - torsd 8:00 - 17:00 och fredag 8:00 - 15:00. Första vardagen varje månad mellan september - maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p g a inflyttningar.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Så ansöker du
Registrera din ansökan på vår hemsida. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Latosek-Kovacs, Marknadschef på elisabeth.latosek-kovacs@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara von Essen-Wallin, HR-chef, på sara.vonessen-wallin@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Om Signalisten
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Visst vill du vara med oss och utveckla Signalisten och Solna!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara von Essen-Wallin

Företag
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Adress
Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna
Box 1104
17122 Solna

Kontorsadress
Skytteholmsvägen 39 A

Jobbnummer
4686466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna: