Serviceinriktad kundsupport/IT-support till Kungsbacka kommun

Kungsbacka Kommun / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?



Är du en lagspelare som drivs av att jobba mot uppsatta mål? Brinner du för att lösa problem och ge god service inom IT? Då kan det här vara något för dig!

Verksamhetens uppdrag på Serviceförvaltningen
Service Direkt och Digitalt Center ingår i förvaltningen för Service.

Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.

Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda användare på datorer, skrivare, nätverk och telefon. Vi har i dagsläget ca 5 000 anställda med datorer. Kommunen har standardiserat kring Microsoft-produkter och samtliga datorer har Windows 10 eller Windows 7.

Befattningens roll och mål
Som kundsupport/IT-support hos oss blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom IT och Telefoni. Du jobbar med felsökning och felavhjälpning i datorer, nätverk och skrivare m.m. Det kan bland annat handla om lösenord, wifi-anslutningar och åtkomst till skrivare. I rollen ingår du i någon av följande supportavdelningar:

Service Direkt Service
Direkt är kommunens kundcenter för våra anställda där vi bland annat ger bred och enklare support på IT, Telefoni, E-handel & upphandling, Fastighet och Lön. Vårt uppdrag är att svara på 1:a linjen frågor eller se till att kunden får rätt specialistkompetens. Detta innebär att du även kan komma att svara på andra supportfrågor även om fokusområdet kommer att vara IT och Telefoni.

Digitalt Center
Digitalt Center utgör 2:a linjens support och levererar mjukvaru- och hårdvarusupport till kommunens anställda och politiker. Avdelningen tillhandahåller specialistsupport för telefoni och datorer och supporten sker med hjälp av fjärrstyrning eller, vid behov, besök på plats hos någon av kommunens verksamheter. Här finns också en drop-in support, dit man kan komma och få hjälp med sin telefon eller surfplatta.

Publiceringsdatum
2017-07-31

Profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom relevant område. Om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med adekvat inriktning är detta meriterande. Du som söker har generell hög IT-kompetens med fokus på PC, Windows (Windows10), skrivare och nätverk. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenheter av arbete med ärendehantering och kvalificerad felsökning. Tjänsten kräver mycket god verbal och skriftlig kommunikation på svenska. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du professionell i ditt bemötande med en utpräglad känsla för service. Du har lätt för att samarbeta med andra och är samtidigt självgående samt tar ansvar för din uppgift. Vidare är du pedagogisk och tydlig i din kommunikation där du lyssnar och anpassar dig till motpartens situation. Du tar initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar som möjliggör en enklare vardag för hela kommunen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Känner du igen dig? Gör dig beredd för en spännande och rolig resa tillsammans med oss!

Anställningsvillkor
Beroende på bakgrund, erfarenheter och personliga egenskaper så kan du vara aktuell för vår 1:a linje eller vår 2:a linje support. För rätt person, med ambitioner och framåtanda, finns det möjlighet att utvecklas inom organisationen.

Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid med tillträde januari/februari 2018. Arbetstiderna är förlagda enligt dagtid. Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 20 augusti 2017.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/503
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Björnefeldt, Service Direkt (v.33-34 sem.) 0300-83 44 45
Christer Blomqvist, Digitalt Center (v.29-33 sem.) 0300-83 89 74

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
3619751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: