Serviceinriktad kollega till Customer Care

Holmen AB / Backofficejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Ett smart och meningsfullt valVill du bli Holmens ambassadör och ansiktet utåt mot våra kunder? Vill du ha ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du har en avgörande roll i arbetet med att säkerställa Holmen Papers position som kundens förstahandsval?

Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor där viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig.

Customer Care, Nordic & International Sales, ansvarar för Holmen Papers operativa innesäljarbete i Norden, Baltikum och länderna utanför Europa. Vi arbetar med agenter och kunder utanför Europa, vilket innebär många dagliga internationella kontakter över hela världen.

Din framtida utmaning
Vi är stolta över våra höga resultat i kundundersökningar och våra kunder ser oss som en uppskattad partner. Vi arbetar för långsiktiga relationer i en föränderlig marknad. Leveransprecision och kundnöjdhet är naturliga inslag i det dagliga arbetet inom Customer Care och syftet är nöjda kunder och optimerade affärer för båda parter.

I rollen som Customer Care ansvarar du för din egen kundportfölj där det dagliga arbetet innefattar bland annat:

• Ansvar för den dagliga kontakten med våra kunder och agenter
• Ansvar för hela leveranskedjan från prognostisering, planering, orderläggning, leverans och fakturering
• Monitorera och agera på avvikelser i det dagliga arbetet
• Nära samarbete med interna funktioner

Vi vill att du kommer med nya infallsvinklar och synsätt på vår verksamhet och att du tar en aktiv roll i förbättringen av våra arbetsprocesser.

För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. Som person är du engagerad och affärsmässig, tar egna initiativ och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt våga ta egna beslut. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och vi förutsätter att du alltid bemöter dina kunder och kontakter på ett positivt och professionellt sätt.

Du har daglig kontakt med nordiska och internationella kunder vilket förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du värdesätter att samarbeta med andra människor för att nå framgång och löser problem för både kundens och företagets bästa med en flexibel och serviceorienterad inställning

Vi söker dig som har en högskoleutbildning, alternativt YH-utbildning, inom logistik, ekonomi eller teknik. Du har goda kunskaper i Officepaketet och tar lätt till dig nya IT-system. Vi vill också att du har erfarenhet av back-office arbete och kundservice.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Arbetet inom Customer Care är självständigt med stort eget ansvar. Du arbetar i Norrköping med hela världen som ditt arbetsfält.

Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.

Ansök redan idag!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar innovativa pappersprodukter av färsk fiber, väl anpassade för böcker, magasin, reklam och förpackningar. Vi specialiserar oss på de användningsområden där lätta papper med hög bulk och ljushet samt goda tryckegenskaper är
en fördel. Den färska fibern från hållbart brukade skogar är också en förutsättning för morgondagens returpapper. Våra bruk ligger i Braviken utanför Norrköping och i Hallstavik norr om Stockholm.

Ersättning
Förskotts månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Kontakt
HR-generalist
Pia Andersson
pia.andersson@holmen.com
011-236516

Jobbnummer
7700559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: