Serviceinriktad kollega till Customer Care

Holmen AB / Backofficejobb / Norrköping
2022-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad kollega till Customer Care" (publicerad 2023-04-25) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Ett smart och meningsfullt val

Vill du bli Holmens ambassadör och ansiktet utåt mot våra kunder? Vill du ha ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du har en avgörande roll i arbetet med att säkerställa Holmen Papers position som kundens förstahandsval?

Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor och viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig.

Customer Care, Nordic & International, ansvarar för Holmen Papers operativa innesäljarbete i Norden, Baltikum och länderna utanför Europa. Vi jobbar med agenter och kunder utanför Europa vilket innebär många dagliga internationella kontakter över hela världen.

Din framtida utmaning
Vi är stolta över våra höga resultat i kundundersökningar och våra kunder ser oss som en uppskattad partner. Vi jobbar för långsiktiga relationer i en föränderlig marknad. Customer lifetime management, leveransprecision, och kundnöjdhet är naturliga inslag i det dagliga arbetet inom Customer Care och syftet är nöjda kunder och optimerade affärer för båda parter.

Customer Care sköter det dagliga samarbetet med kunderna inom Norden, Baltikum samt länderna utanför Europa. Du ansvarar för hela leveranskedjan från planering, prognostisering, orderläggning, leverans och fakturering. Din viktigaste uppgift blir att kunden får sin leverans enligt önskemål och bemöts med bästa möjliga kundservice!

Vi vill att du kommer med nya infallsvinklar och synsätt på vår verksamhet och vi ser gärna att du tar en aktiv del i utvecklingen av våra arbetsprocesser.

För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. Som person är du engagerad och affärsmässig, tar egna initiativ och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, ha förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt våga ta egna beslut.

Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och vi förutsätter att du alltid bemöter dina kunder och kontakter på ett positivt och professionellt sätt. Du kommer att ha daglig kontakt med både nordiska och internationella kunder vilket förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du värdesätter att samarbeta med andra människor för att nå framgång och är en team-player. Du tar dig entusiastisk an alla utmaningar och löser problem för både kundens och företagets bästa med en flexibel och serviceorienterad inställning.

Vi söker dig som har utbildning på KY eller universitets-/högskolenivå inom logistik, ekonomi eller teknik. Du har goda kunskaper i Officepaketet och tar lätt till dig nya IT-system. Vi vill också att du har erfarenhet av affärsystem och serviceinriktat back-office arbete.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor.

Arbetet inom Customer Care är självständigt med stort eget ansvar. Du arbetar i Norrköping med hela världen som ditt arbetsfält. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.

Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar innovativa pappersprodukter av färsk fiber, väl anpassade för böcker, magasin, reklam och förpackningar. Vi specialiserar oss på de användningsområden där lätta papper med hög bulk och ljushet samt goda tryckegenskaper är
en fördel. Den färska fibern från hållbart brukade skogar är också en förutsättning för morgondagens returpapper. Våra bruk ligger i Braviken utanför Norrköping och i Hallstavik norr om Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-05-16

Ersättning
individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Holmen AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Kontakt
Antonia Westlund, Customer Care manager, Nordic and International Sales
antonia.westlund@holmen.com
076 110 50 30

Jobbnummer
6650010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: