Serviceinriktad IT-tekniker till ansvarsfull roll

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad IT-tekniker till ansvarsfull roll" (publicerad 2014-04-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-03-13

Företaget
Företaget är ett utbildningsföretag inom IT och projektledning. De har lång erfarenhet av att utbilda inom IT-branschen och har goda samarbeten med lärare och produkttillverkare. De har utbildningscenter i Stockholm, Malmö och Göteborg. I Stockholm ligger kontoret centralt och här arbetar cirka 25 personer i ljusa, trevliga lokaler. Företaget erbjuder såväl öppna kurser för deltagare som företagsanpassade kurser ute hos kund. Du får nu chansen att bli en central del av ett företag med mycket gott rykte i sin bransch.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-tekniker har du en bred roll där du axlar ett stort ansvar. Det innebär allt från att arbeta tekniskt hands-on till att vara en central kontaktperson gentemot interna och externa kontakter. Du ansvarar för att utbildningssalar är korrekt installerade vid varje kursstart samt utvecklar nya kurser i form av virtuella miljöer. Utöver detta ansvarar du även för drift och service av företagets interna IT-miljö. Du har en supportande roll såväl mot medarbetare som mot kurslärare gällande tekniska problem. Slutligen fungerar du även som ett IT-stöd gentemot företagets säljare.

Kvalifikationer
• Slutförd utbildning inom IT
• Minst ett par års arbetsliverfarenhet inom IT
• Goda kunskaper av Microsoft-miljöer, operativsystem och servrar
• Goda kunskaper inom AD, Exchange
• Goda kunskaper inom nätverk
• Deployment (WDS/MDT), Hyper-V (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Då du har en central roll på företag där såväl interna som externa kontakter är beroende av dig, är det viktigt att du är kommunikativ och brinner för att ge service och support. Du ser lösningar och inte problem, och du tar dig an uppgifter med en positiv attityd. Att anpassa dig i en föränderlig miljö är viktigt i din roll. Du kan prioritera din tid och får saker utförda. Du har ett starkt driv att utvecklas samt att utveckla det företag du arbetar på. Självklart brinner du för IT, nätverk och teknik.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: IT, tekniker, support, AD, Exchange, Microsoft, servrar, Hyper-V, Deployment (WDS/MDT), Stockholm

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1807074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: