Serviceinriktad förvaltningsledningssekreterare

Lerums kommun, Administrativa enheten / Ekonomiassistentjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun har en enda förvaltning med 2 800 anställda och kommundirektören leder denna genom sin ledningsgrupp. För att klara detta breda uppdrag har kommundirektören en förvaltningsledningssekreterare som stöttar och skapar struktur.

Förvaltningsledningssekreteraren är placerad på administrativa enheten men arbetar direkt åt kommundirektören. Enheten ansvarar för stöd till förvaltningsledningen och den politiska organisationen, dokument- och ärendehantering, ärendeprocessen, kommunens överförmyndarverksamhet, och juridisk rådgivning. Tillsammans möjliggör vi ett demokratiskt Lerum.


Publiceringsdatum
2017-06-26

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsledningssekreterare har du en viktig funktion i kommunen. Ditt uppdrag innebär i huvudsak att underlätta för kommundirektören genom att tillhandahålla ett proaktivt och kvalificerat administrativt stöd. Det innebär bland annat att ansvara för direktörens kalender, göra bokningar och beställningar, samt att på uppdrag av honom bjuda in till, arrangera, administrera och delta vid olika möten. Du har i uppdrag att koordinera, planera och sammankalla både mindre och större sammankomster. Du ansvarar för att tillsammans med direktören upprätta dagordningar inför hans veckovisa avstämningar med den politiska ledningen.

En viktig arbetsuppgift är att upprätta och underhålla attestlistor och att vara nyckelperson i kommunens ekonomiadministrativa system, Agresso och Proceedo. Det arbetet innebär bland annat kontroll av att andra har konterat rätt och bifogat korrekt underlag.

Du hanterar även andra administrativa uppgifter, såsom beställningar och kontering av fakturor. Utöver kommundirektören stöttar du också övriga i förvaltningsledningen.

Du utför ditt uppdrag självständigt, men samarbetar med enhetens kommunalrådssekreterare och administratör.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som kvalificerat administrativt stöd till kommundirektör, förvaltningschef, VD eller något som vi bedömer är likvärdigt. Gymnasiekompetens är ett krav och administrativ påbyggnadsutbildning är meriterande. Ett annat krav är att du har mycket god datorvana och att du är särskilt van vid att arbeta i Officepaketet, speciellt Outlook. I tal och skrift är din svenska mycket god.

Vi vill att du är stresstålig, prestigelös och tycker att det är roligt att leverera god service till andra. Du är en självständig problemlösare som strävar efter att ligga steget före. Du påminner, följer upp och återkopplar. För att lyckas i uppdraget som förvaltningsledningssekreterare måste du vara noggrann, effektiv och ha god förmåga att prioritera.

Som person tror vi att du har ett stort engagemang, är positiv och drivs av att hjälpa andra.

Det är meriterande att du har arbetat i beställnings- och fakturahanteringssystem som proceedo och agresso.

ÖVRIGT
Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-23
Ange följande referens när du ansöker: A695681
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Starcke marcus.starcke@lerum.se 0302-52 15 97

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
3573559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: