Serviceinriktad ekonomiassistent till Holmen Finance Centre
Holmen AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt val
Är du en lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi? Vill du bidra med ditt engagemang och din servicekänsla för att bygga en ekonomiorganisation i toppklass? Då kan du vara den vi söker!
Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Gruppen Leverantörsreskontra och Operativt inköp behöver förstärkas och för rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta inom båda områdena. Gruppen ansvarar för hela processen från att en inköpsorder skapas tills att fakturan är betald. Vi hanterar gemensamt flera olika bolag och en stor mängd information.
Placeringen till att börja med är inom leverantörsreskontragruppen där vi hanterar alla leverantörsfakturor i koncernen. Vi ser till att fakturorna kommer in i vårt affärssystem IFS och till rätt person för attest, för att sen bli betald i tid. Vid månadsslut ansvarar vi för avstämningen av ett antal konton.
För att lyckas i rollen
Till den här rollen fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god samarbetsförmåga och du sätter en ära i att ge professionell service till dina kunder. Du är strukturerad samtidigt som du är flexibel. Du är noggrann och har lätt för att ha överblick samtidigt som du kan gå in djupare i detaljer vid behov. Vi ser gärna att du kommer med förslag till utveckling och förbättring.
Du har gymnasieutbildning inom ekonomi/administration eller motsvarande kunskaper. Yrkeshögskoleutbildning inom ekonomi är meriterande. Du har goda generella IT-kunskaper vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i olika systemlösningar. Goda kunskaper i MS Office är ett krav liksom goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i IFS är meriterande
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.
Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.
Ansök redan idag!
Vi planerar att intervjua löpande så skicka din ansökan redan idag. Annonsen kommer att vara öppen för ansökan t o m 2022-11-18
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-10-28ErsättningIndividuell, månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHolmen AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Kontakt Katarina Granö, Unionen
katarina.grano@holmen.com 070-2582066 Jobbnummer 7120772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.