serviceinriktad ekonomiassistent sökes!

OnePartnerGroup / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnePartnerGroup i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Är du vår nästa ekonomiassistent som är redo för att starta ett konsultuppdrag omgående? Det är för en statlig myndighet i Stockholm som vi nu söker en ekonomiassistent som är serviceinriktad och ansvarskännande. Uppdraget ska starta omgående och pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning. Är det dig vi letar efter? Urval sker löpbanden, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag.



Publiceringsdatum
2019-04-18

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare ansvarar du för uppläggning av projektbudget, leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande bokföring, avstämningar av projektkonton, samt projektavslut. I arbetsuppgifterna ingår också att genomföra interna uppföljningar och avstämningar och ge stöd och underlag till våra projektledare och regionchef. Tillsammans med regionchefen svarar du för regionens årliga budgetläggning och tertialuppföljning av budgeten. Dessutom utför du kontroll av reseräkningar.

Kvalifikationer
Företagsekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och minst två års erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar. Du är en van användare av MS Office (framför allt Excel), av ett ekonomisystem (exempelvis Agresso), samt av ett fakturahanteringssystem (exempelvis Visma Proceedo). Det är meriterande om du har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter inom det statliga området, men eftersom vår verksamhet är helt uppdragsfinansierad är erfarenhet från privat sektor också värdefull.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet innebär ständig kontakt med medarbetare i affärsmässiga projekt. Du ska ha ett självständigt och strukturerat arbetssätt, ha god förmåga att organisera ditt arbete samt ha lätt för att samarbeta. Andra viktiga egenskaper är att vara analytisk och noggrann. Du bör också ha intresse av att medverka i utvecklingsarbete.
Du ska ha god förmåga att kommunicera ekonomi och ekonomiska resultat till icke-ekonomer. Du är ansvarskännande, serviceinriktad och har fokus på affärsmässighet. Du har god initiativförmåga och är intresserad av problemlösning.



Start:
Omgående efter överenskommelse

Ort:
Stockholm

Omfattning:
100%

Arbetstider:
Dagtid, måndag-fredag

Anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.



OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.sahlin@onepartnergroup.se 072-1415624

Företag
OnePartnerGroup

Adress
OnePartnerGroup
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4741914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnePartnerGroup

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnePartnerGroup: