Serviceinriktad Ekonomiassistent - Kund- och leverantörsreskontr
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en kommunikativ och strukturerad Ekonomiassistent till väletablerat och samhällsnyttigt bolag med kontor i moderna lokaler strax norr om Stockholm. Du sitter på huvudkontoret tillsammans med cirka 40 medarbetare varav 8 personer utgör ekonomiavdelningen Du hanterar kund- och leverantörsreskontra: inbetalningar, fakturering, påminnelse- och inkassohantering i samarbete med extern partner samt lägga upp leverantörer. Kundföretaget har stora fakturaflöden. Tjänsten är på heltid. Uppdragstiden är snarast - 2016-08-31.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att huvudsakligen hantera kund- och leverantörsreskontra: inbetalningar, fakturering, påminnelse- och inkassohantering i samarbete med extern partner samt lägga upp leverantörer. Du är en del av en ekonomiavdelning bestående av 8 medarbetare: 1 Ekonomichef, 3 Redovisningsekonomer, 1 Kassa/Likviditet, 1 Moms och Koncernmellanhavanden samt 3 Ekonomiassistenter varav 2 är på Kundreskontra och 1 är på Leverantörsreskontra. Du välkomnas till en öppen och positiv arbetsplats där det är mycket stöttning inom teamet.
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra:
• Kundsreskontra: inbetalningar, fakturering, påminnelse- och inkassohantering i samarbete med extern partner
• Leverantörsreskontra: lägga upp leverantörer
• Viss bokföring så som bokföringsordrar
• Månadsavstämningar
• Kontakt med kundservice gällande faktura- och betalfrågor
Det här är tjänsten för dig som arbetat som Ekonomiassistent sedan tidigare och vill visa vad du går för i rollen på ett väletablerat bolag med en miljövänlig verksamhet. Du välkomnas till ett öppet och positivt arbetsgäng som gärna vill att du ska komma med goda idéer som en del i deras arbetsglädje!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 3 års arbetserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, gärna från större företag där du har hanterat stora fakturaflöden. Vi ser gärna att du har använt Movex sedan tidigare eftersom vår kund använder det systemet, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i ekonomi/affärssystem. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har särkilt goda kunskaper i Excel.
Som person är du driven, noggrann och brinner för siffror och ekonomi. Du gillar att lösa problem samtidigt som du trivs i team, är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor. Du är serviceinriktad och trivs i en roll du där andra behjälplig. Vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är på heltid. Uppdragstiden är snarast - 2016-08-31. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Snarast - 2016-08-31
Publiceringsdatum2016-03-11ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2720860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.