Serviceinriktad Ekonomiadministratör
HR-Strateg i Jönköping AB / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HR-Strateg i Jönköping AB i Jönköping,
Aneby,
Nässjö,
Ulricehamn,
Tranemo eller i
hela Sverige Detta är utmaningen för dig som vill jobba administrativt, gillar ordning och reda, och framförallt trivs med att hjälpa både kunder och kollegor med ett leende!
ROLLEN
Du kommer fungera som spindeln i nätet på Advisorgruppens och Jönköpingsbostäders kontor i centrala Jönköping. Vardagen består av att på olika sätt bistå alla våra team med administrativa uppgifter, huvudfokus är mot de ekonomer som arbetar specifikt med ekonomisk förvaltning av mer än 170 bostadsrättsföreningar (BRF:er).
De vanligaste arbetsuppgifterna är:
• Hantering av leverantörsfakturor i Centsoft, kontering och scanning.
• Daglig postadministration.
• Hantering av pantsättningar och överlåtelser.
• Enklare löpande bokföring mot BRF:er.
Du kommer även varje dag ansvara för en rad kontorsservicedelar som syftar till att skapa en så god arbetsmiljö och hög trivsel som möjligt på kontoret. Det kan exempelvis handla om att inhandla fika och kontorsmaterial, plocka iordning den dagliga frukosten, ringa hyresvärden, och fylla på kaffe. Vi ser framför oss att rollen är på drygt 75%.
ERFARENHETEN
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av administrativt arbete och service i någon form. En eftergymnasial ekonomisk utbildning eller motsvarande genom relevant arbetslivserfarenhet är meriterande men inget krav.
Vi arbetar i olika team, vilket innebär att mer erfarna ekonomer och bostadsrättsförvaltare handleder och är en kunskapsresurs för övriga på ett naturligt sätt i vardagen.
PERSONEN
Allt vi gör handlar i förlängningen om att på ett professionellt och ödmjukt sätt överträffa våra kunders förväntningar, och i denna roll kan man verkligen säga att dina kollegor är dina kunder. Därför ser vi att du ska trivas med att på ett naturligt sätt serva dina kollegor och vårda goda relationer. Utifrån tjänstens innehåll ser vi det som självklart att du är en ansvarsfull och noggrann person.
Då rollen innebär att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt är det viktigt att du har en god struktur, och utifrån det är flexibel och lösningsorienterad. För att trivas i vår kultur och bland övriga medarbetare ser vi att du har en positiv grundinställning samt hög social kompetens.
KULTUREN
Våra värderingar driver oss framåt, syns och lever i vår vardag, följs upp löpande och är en naturlig del i en rad av våra processer för att utveckla medarbetare och ledare. Våra kärnvärden är Kul på jobbet, Engagemang, Ärlighet och Kompetent team. Kul på jobbet är både resultatet av och en förutsättning för engagemang, ärlighet och ett kompetent team.
Utöver delade värderingar på riktigt så är följande byggstenar omistliga på Advisorgruppen - Frihet & flexibilitet, Team & coachande ledare, Välmående & hälsa på jobbet samt Kompetens som utvecklas & växer. Mer om det när vi får möjlighet att pratas vid och lära känna varandra mer.
UTMANINGEN
Hos oss har medarbetarna unika möjligheter att bidra till vägen framåt, så också i denna rollen som finns till för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för både kollegor och kunder.
Detta är utmaningen för dig som vill jobba administrativt, gillar ordning och reda, och framförallt trivs med att hjälpa både kunder och kollegor med ett leende!
Vill du växa tillsammans med en sammansvetsad personalgrupp är ditt nästa steg till Advisorgruppen helt rätt.
Urvalet sker löpande och tjänsten kommer tillsättas allteftersom vi möter aktuella kandidater - välkommen med din ansökan redan idag!
• -------
Advisorgruppen vill vara den självklara leverantören av redovisnings- och rådgivningstjänster för små- och medelstora ägarledda företag och bostadsrättsföreningar. Med ett personligt och flexibelt arbetssätt, kombinerat med stor omtanke om kunden, vill vi skapa ett enklare och roligare företagande, samt en känsla av att komma hem.
Bolaget befinner sig i en utvecklingsfas och har passerat 30 medarbetare på det nybyggda kontoret i centrala Jönköping. Vi har en stor spridning av kunder med allt från små enmansbolag till större bolag med en omsättning på uppemot 300 miljoner. Genom dotterbolaget AB Jönköpingsbostäder erbjuds även specialistkompetens och en fullskalig ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar.
Advisorgruppen ingår i den privatägda koncernen Simonssongruppen där exempelvis även följande bolag finns - Tosito, dizparc, Café Bar, HR-strateg, HRM Software, Westal, Stormtrivs, och Eldon.
För mer information
www.advisorgruppen.sewww.simonssongruppen.seVaraktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2020-10-12ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHR-strateg i Jönköping AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare HR-strateg i Jönköping AB (org.nr 556985-3905)
Arbetsplats HR Strateg
Jobbnummer 5396296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.