Serviceinriktad ekonomi-/HRassistent till Boomerang

Inhouse AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inhouse AB

Publiceringsdatum
2010-12-18

Företaget
Med den skandinaviska skärgården som inspirationskälla har Boomerang sedan 1976 skapat kollektioner med en unik kombination av skandinavisk design, funktion och kvalitet. Boomerang har i dag distribution i 6 länder, med 19 egna butiker och drygt 200 särskilt utvalda återförsäljare.
Vi söker nu en utvecklingsorienterad och självgående ekonomi-/HRassistent till Boomerangs huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är helt ny och kommer att ingå i ekonomiavdelningen som idag består av två personer. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett svenskt mode- och livsstilsföretag.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att ansvara för bokföring och avstämning av dagskassorna från bolagets 19 butiker. Du kommer även vara delaktig i månadsavstämningar och boklut. En stor del av arbetet kommer vidare att bestå i att skapa rutiner för bolagets löne- och personaladministration.
Förutom sedvanligt förekommande administrativa uppgifter såsom upprättande av anställningsavtal, arbetsgivareintyg, övriga mallar och rutiner ingår även hantering av reseräkningar, utlägg, tidrapportering, lönerapportering och löneutbetalningar för koncernens tre bolag, vilket innefattar cirka 170 löneuppgifter varje månad. I rollen ingår även att svara på personalrelaterade frågor kring exempelvis sjukskrivning, föräldraledighet och semester, varför det är viktigt att du är förtrogen med regelverket kring dessa delar.

Profil
För att passa in i rollen bör du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter gärna inom detaljhandeln och ett starkt intresse för att arbeta med personalrelaterade frågor. Kunskap inom redovisning och bokföring är krav. Har du erfarenhet från att ha arbetat med Visma, samt affärssystemet Navision ser vi det som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du har en glad och positiv framtoning i kombination med ett ödmjukt och prestigelöst sätt. Du är ansvarsfull, noggrann och pedagogisk i tal och skrift och besitter en stor egen drivkraft och initiativförmåga.

Övrig information
Tycker du att tjänsten låter intressant är du välkommen att fylla i ansökan, bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Sophie Önefäldt, Rekryteringskonsult på Inhouse.
Sophie Önefäldt
sophie.onefaldt@inhouse.se
070-431 50 09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 142
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sophie Önefäldt, sophie.onefaldt@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Jobbnummer
804928

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: