Serviceinriktad ekonom till kundstöd ekonomisystem

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Drivs du av att förstå ekonomisystem och trivs i en rådgivande roll? Är du kanske superuser idag i din nuvarande roll? Då kan du vara den vi söker! Akribi System utökar nu sin supportfunktion i Helsingborg.

Publiceringsdatum
2019-05-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med kvalificerat kundstöd och support till användare av vårt ekonomisystem Fenix. I rollen kommer du vägleda och hjälpa våra kunder med de situationer som uppkommer när de arbetar i programmet. Det kan vara frågor som rör redovisning, momshantering, leverantörsreskontra, eFakturor, kundreskontra, avstämning, fakturering, anläggnings- och projektredovisning, rapportering, budgetering samt Business Intelligence.

Det är en viktig roll då du vi vill ge våra kunder den bästa supporten samt göra deras ekonomirutiner både snabbare och mer effektiva. Dessutom tror vi på att utvecklas tillsammans med våra kunder och där vill vi att du ska bidra.

Vem är du?
Vi söker dig som gärna har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi och redovisning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att jobba som ekonom inom fastighets- energi- eller VA bolag. Har du arbetat som superuser för något ekonomisystem är det en stor fördel. Det viktigaste är att du har stor förståelse för och kan förstå begreppen inom redovisningen för att kunna agera som ett rådgivande stöd till våra kunder. Har du kompetens kring momshantering samt anläggnings- och projektredovisning enligt K3 är det meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och har ett brinnande intresse för hur ekonomisystem kan användas på det mest effektiva viset.

Vi värderar dina personliga egenskaper högt och för att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är strukturerad, flexibel och social. Det är viktigt att du har en förmåga att kommunicera och har förståelse för ekonomiska begrepp. Du tycker det är roligt med system och har ett intresse av hur de fungerar. Vidare är du nyfiken och är en problemlösare.

Du erbjuds:
Detta är en spännande möjlighet för dig som brinner för redovisningssystem och har en drivkraft av att fungera rådgivande till våra kunder. Vi är ett litet och stabilt bolag med en familjär stämning. Du rapporterar till Per Olsson. Per är en maratonlöpande grundare och vd som inte ser till detaljer så länge uppgifterna löses och kunderna är nöjda. Han sysslar mest med utveckling och ofta på distans från Barcelona.

Om Akribi:
Akribi System AB levererar ekonomisystem för företag och organisationer med högt ställda krav på sin ekonomistyrning. Våra kunder finns företrädesvis i fastighetsbranschen och bland kommunala bolag. Systemet levereras som en molntjänst till en fast månadsavgift och ett minimum av konsulttjänster.

Vi ser oss som en utmanare på marknaden för ekonomisystem och jobbar lite annorlunda än många av konkurrenterna. För oss handlar det inte främst om att sälja ekonomisystem och konsulttimmar, utan mer om att både utveckla och utvecklas tillsammans med kunderna.

Akribi är en förhållandevis liten organisation, med kontor i Helsingborg och alla medarbetare har kunskap och erfarenhet av företagsekonomi, vilket vi ser som en styrka i relation till våra kunder.

Din ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Akribi System AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mia Bailey på telefonnummer 0707-91 39 80 alternativt via mail: mia.bailey@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.





Sökord: system, systemspecialist, superuser, Accountant, Senior accountant, Financial accountant, Accounting specialist, redovisningsekonom, redovisningsspecialist, rådgivare, kundsupport, kundstöd

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Bailey mia.bailey@jurek.se 040-6027642

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4798902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: