Serviceinriktad Client Coordinator till Maersk Line!
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2016-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad Client Coordinator till Maersk Line!" (publicerad 2017-02-28) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Trivs du med att arbeta i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, service och långsiktig kundvård? Vill du ingå i ett högpresterande team med kunden i fokus? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten att utvecklas som Client Coordinator på Maersk Line.
Hur ser din arbetsdag ut?
Maersk Group är en global koncern med verksamhet i 130 länder och drygt 89000 anställda världen över. Koncernen är verksam inom flera olika områden, bland annat containerfrakt, terminalhantering och oljeframtagning. Koncernen har huvudkontor i Köpenhamn och en årlig omsättning på 48 miljarder dollar. Maersk Line ansvarar för de sjötransporter som företaget erbjuder och är världsledande inom sin bransch. Företaget är känt för sina pålitliga, flexibla och miljöeffektiva transporter med kunden i fokus. Du kommer att arbeta i ett skandinaviskt kluster med placering i Göteborg. På kontoret i Göteborg arbetar säljare, kundtjänst, operatörer och logistiker tillsammans för att möta behovet hos alla 59000 kunder världens över.
I rollen som Client Coordinator är du kundens operativa kontaktpunkt på Maersk Line. Du ansvarar för att kunderna får en så bra kundupplevelse som möjligt genom att på ett professionellt sätt hantera och följa upp kundens bokningar och förfrågningar via telefon och mail. Att skapa en bra relation med kunden och bygga upp ett förtroende är en viktig del av arbetet. Rollen innebär även att du skall arbeta proaktivt med att förbättra kundens upplevelse, samt ha ett öga för att identifiera och förbättra processer och dagliga rutiner. Du kommer att arbeta i ett team men samtidigt ansvara för en egen kundportfölj. Du är själv ansvarig för att nå uppsatta resultat och bidra till företagets framgång.
Du kommer att erbjudas en anställning inom Adeccos konsultverksamhet och arbeta på plats hos vår kund i Göteborg. Uppdraget startar så snart rätt person är tillgänglig och pågår tre månader inledningsvis.
Vem trivs här?
Du som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller motsvarande samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift och med fördel kunskap i minst ett annat skandinaviskt språk. Som van datoranvändare, vad gäller både Officepaketet och olika affärssystem, kommer du snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter.
För att trivas på den här arbetsplatsen är du en stresstålig person som drivs av att ta egna initiativ och av att själv få driva ditt arbete framåt. Du är själv ansvarig för att nå uppsatta resultat och bidra till företagets framgång. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du det höga tempo som råder och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du även god analytisk förmåga är detta rätt tjänst för dig!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna Kandidatsupport på tel 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-01-05ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2601166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.