Serviceinriktad administratör till kapitalförvaltningen
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad administratör som gillar varierande arbetsuppgifter och att vara "spindeln i nätet"? Då kan vi erbjuda dig ett omväxlande arbete i en trevlig miljö. Kammarkollegiet erbjuder dig en möjlighet att arbeta med stort eget ansvar tillsammans med andra kompetenta medarbetare för att uppnå kollegiets mål.
Kammarkollegiets avdelning för kapitalförvaltning bedriver aktiv och systematisk förvaltning samt utför kringtjänster inom kapitalförvaltning (avkastning- och riskanalys, värdepappersadministration och ekonomiadministrativa tjänster) åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget ca 40 medarbetare.
Sektionen Stab och intern styrning ansvarar för administrativa frågor inom avdelningen för Kapitalförvaltning. Vi söker nu en medarbetare som ska ansvara för administrativa uppgifter i gruppen och till hela avdelningen.
Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.
Publiceringsdatum2024-01-04Dina arbetsuppgifterSom administratör hos oss kommer du ha ett varierande arbete. I arbetsuppgifterna ingår att vara ett brett administrativt stöd till avdelningen för kapitalförvaltning. Utöver de administrativa uppgifterna kommer du också vara en resurs inom vår redovisningsfunktion.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
• bevaka inkommande e-post i olika funktionsbrevlådor samt posthantering
• diarieföring av avdelningens handlingar och ansvar för arkiv
• behörighetsadministration i bank- och affärssystem
• starta och avsluta nya kunder i affärssystem samt handläggning av kontoöppningar i bank
• bistå med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter i vår redovisningsfunktion, såsom in- och utbetalningar, leverantörsreskontra, avstämningar och arkivering
• back-up vid fakturering av kundavgifter
• hantera olika kundärenden
• uppdateringar i kunddatabas
• bistå med konferensbokningar och hjälpa till vid kundträffar och sammanträden
Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar. Vi söker dig som tycker om att samarbeta med kollegor som har olika kompetenser. Du är samtidigt van och trivs med att arbeta självständigt och fatta egna beslut. För att passa i rollen behöver du vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Det är särskilt viktigt med en god samarbetsförmåga och att du är strukturerad i ditt arbetssätt.
Som person är du prestigelös, har hög vilja till att hjälpa till och hugga i där det behövs. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
Eftersom du kommer ingå i en liten organisation kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har:
• minst gymnasiekompetens
• minst 5 års erfarenhet av ett serviceinriktat och administrativt arbete
• behärskar Officepaketet väl, har hög IT-mognad och är van vid digitaliserade arbetssätt
Det är meriterande om du har
• mer än 2 års erfarenhet av arbete inom redovisning
• mer än 2 års erfarenhet av arbete med ärendehantering inom staten/offentlig sektor)
• någon erfarenhet av bank- och finansverksamhet
Mer information och ansökan
Arbetet omfattar heltid men även deltid kan komma i fråga. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan via
www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev. Ansök gärna så snart som möjligt men senast den 21 januari 2023.
KontaktOm har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tony Rosten, chef Stab och intern styrning, telefon 08-700 09 21.
Fackliga ombud är Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48 och Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40.
Övrig informationKammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Läs mer på
www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829),
http://www.kammarkollegiet.se Jobbnummer 8367666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.