Serviceinriktad administratör

Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens strax över 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att vara Sveriges ledande miljökommun 2025.

Nu söker vi en administratör till administrativa enheten. Enheten ansvarar för stöd förvaltningsledningen och till den politiska organisationen, dokument- och ärendehantering, ärendeprocessen, kommunens överförmyndarverksamhet, och juridisk rådgivning. Tillsammans möjliggör vi ett demokratiskt Lerum.

Publiceringsdatum
2016-08-17

Arbetsuppgifter
Som administratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att underlätta för andra. Du stöttar bland annat genom att göra beställningar, boka resor, hantera fakturor och genom att diarieföra. En viktig arbetsuppgift är att upprätta och underhålla attestlistor och att vara nyckelperson i kommunens ekonomiadministrativa system, Agresso och Proceedo. Det arbetet innebär bland annat kontroll av att andra har konterat rätt och bifogat korrekt underlag.

Du kan även komma att arbeta med att utforma office-mallar och att vara stöd till andra i kommunen som arbetar med mallutformning.

Du har även andra administrativa arbetsuppgifter. Du samordnar exempelvis kommunens administration kring ID-kort och är administrativt stöd i planeringen av kontorslandskapets utrymmen och du administrerar också eventuella inventarieköp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, självgående, prestigelös, initiativtagande och serviceinriktad. Du har stort intresse och engagemang för administrativa uppgifter och du tycker om att ge service åt andra.

Du har minst gymnasieexamen. Du har ekonomiadministrativa kunskaper förvärvade antingen genom arbetslivserfarenhet eller utbildning. Du har god datorvana och behärskar office-paketet väl. Det är meriterande, men inte ett krav, om du har erfarenhet av ekonomiadministrativa IT-system som Proceedo och Agresso.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi tror dessutom att du kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt.

VI lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 procent av heltid, men kan komma att utökas till 100 procent genom tidsbegränsad visstidsanställning om 25 procent.

Om du vill veta mer om kommunen kan du gå in på www.lerum.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-30
Ange följande referens när du ansöker: A588086
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Starcke, Administrativ chef 0302-52 15 97 marcus.starcke@lerum.se

Facklig kontakt
Facklig kontaktperson nås via kommunens växel 0302-521000

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2998196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: